مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر محتوای الکترونیک ساخته شده بر اساس هوش های درون فردی و بین فردی گاردنر، بر یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 38

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی تاثیر محتوای الکترونیک مبتنی بر هوش های درون فردی و بین فردی گاردنر بر یادگیری دانش آموزان بود. این پژوهش, از نوع کاربردی و به روش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل در سال تحصیلی 92- 1391 انجام گردید. تعداد 60 نفر از دانش آموزان پایه سوم کامپیوتر هنرستانی در شهر اصفهان در این تحقیق شرکت داشتند که به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. مشخصات زمینه ای و نیمرخ هوش های چندگانه در دو گروه با آزمون هوش های چندگانه مکنزی سنجیده شد و همسانی دو گروه بررسی گردید. پایایی این ابزار, به روش آلفای کرونباخ برابر 0.738 محاسبه گردید. هر دو گروه آزمایش و کنترل, در 8 جلسه 70 دقیقه ای مباحث مشترکی را به روش متداول آموزش دیدند. در گروه آزمایش, علاوه بر روش مرسوم, از یک محتوای الکترونیک معلم ساخته برای یادگیری در کلاس استفاده گردید. در هر دو گروه پیش آزمون و پس آزمون پیشرفت تحصیلی یکسان انجام شد. تحلیل کوواریانس چند متغیری نشان داد که یادگیری در گروه آموزش دیده به کمک محتوای الکترونیک مبتنی بر هوش درون فردی به طور معناداری از گروه کنترل بیشتر است, اما در روش مبتنی بر هوش بین فردی, بین دو گروه تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بدیعی، الهه، و فرج الهی، مهران. (1393). تاثیر محتوای الکترونیک ساخته شده بر اساس هوش های درون فردی و بین فردی گاردنر, بر یادگیری دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(4 (پیاپی 16))، 23-38. SID. https://sid.ir/paper/175323/fa

    Vancouver: کپی

    بدیعی الهه، فرج الهی مهران. تاثیر محتوای الکترونیک ساخته شده بر اساس هوش های درون فردی و بین فردی گاردنر, بر یادگیری دانش آموزان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1393؛4(4 (پیاپی 16)):23-38. Available from: https://sid.ir/paper/175323/fa

    IEEE: کپی

    الهه بدیعی، و مهران فرج الهی، “تاثیر محتوای الکترونیک ساخته شده بر اساس هوش های درون فردی و بین فردی گاردنر, بر یادگیری دانش آموزان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16)، pp. 23–38، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175323/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button