مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 17

چکیده

 در عصر حاضر, دسترسی به اطلاعات و استفاده موثر از آن برای تمام اقشار جامعه به منزله یک اصل اساسی در زندگی اجتماعی و حرفه ای به شمار می رود. در این راستا, داشتن سواد اطلاعاتی ابزار ارتباط با جهان می باشد. هدف از این مطالعه, بررسی رابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بوده است. روش تحقیق, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری, شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم تربیتی, مشاوره و روان شناسی به تعداد 688 نفر بود. نمونه آماری از طریق جدول کرجسی و مورگان, 242 نفر تعیین و به شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر حسب رشته تحصیلی انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها, از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی محتوایی آن توسط استادان و متخصصان مربوطه مورد تایید قرار گرفته است. پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برابر 0.79 به دست آمد. جهت بررسی و تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون, تحلیل واریانس دو راهه و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد. نتایج حاصل از بررسی سوالات تحقیق نشان داد که رابطه معناداری بین آموزش سواد اطلاعاتی (یافتن, استفاده کردن و انگیزه) با عملکرد تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و 10.5 درصد تغییرات عملکرد تحصیلی دانشجویان را متغیر آموزش سواد اطلاعاتی تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیازآذری، کیومرث، بریمانی، ابوالقاسم، جوکار، علی، و رستگاری امرئی، احمد. (1394). رابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 6(1 (پیاپی 21))، 5-17. SID. https://sid.ir/paper/175337/fa

    Vancouver: کپی

    نیازآذری کیومرث، بریمانی ابوالقاسم، جوکار علی، رستگاری امرئی احمد. رابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1394؛6(1 (پیاپی 21)):5-17. Available from: https://sid.ir/paper/175337/fa

    IEEE: کپی

    کیومرث نیازآذری، ابوالقاسم بریمانی، علی جوکار، و احمد رستگاری امرئی، “رابطه بین آموزش سواد اطلاعاتی با عملکرد تحصیلی دانشجویان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 5–17، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175337/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button