مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,066
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه میزان استفاده از رسانه های جمعی (با تاکید بر تلویزیون) با ارتقای سطح سواد زیست محیطی معلمان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی رابطه میزان استفاده از رسانه های جمعی (با تاکید بر تلویزیون) با ارتقای سطح سواد زیست محیطی معلمان مقطع راهنمایی درشهر تهران انجام گرفت. این پژوهش از لحاظ ماهیت و هدف از نوع کاربردی, و از لحاظ روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه معلمان مقطع راهنمایی شهر تهران بوده که با توجه به حجم 9899 نفری جامعه پژوهش و با استفاده از فرمول کوکران, تعداد 370 نفر از آنان به عنوان نمونه, از مناطق 19 گانه شهر تهران و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسش نامه محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی پرسش نامه با بهره گیری از نظرات کارشناسان محیط زیست و آموزش و پرورش مورد تایید قرارگرفت و پایایی پرسش نامه براساس ضریب آلفای کرونباخ 0.79 برآورد گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی و درصد) و آمار استنباطی (آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون چند گانه) و از طریق نرم افزار SPSS انجام شد. نتایج پژوهش به لحاظ آماری بیان گر آن بود که بین میزان تماشای رسانه های جمعی (با ﺗاکید بر تلویزیون) و سطح دانش, نگرش, رفتار و به طورکلی سطح سواد زیست محیطی معلمان رابطه وجود دارد. هم چنین, نتایج آزمون رگرسیون چندمتغیره نشان داد, با توجه به ضریب همبستگی چندگانه (R=0.809), شدت رابطه بین متغیرهای ملاک و متغیر پیش بین بسیار قوی و اثر گذار بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شبیری، سیدمحمد، فرج اللهی، مهران، کوهی اقدم، الهام، و میبودی، حسین. (1392). رابطه میزان استفاده از رسانه های جمعی (با تاکید بر تلویزیون) با ارتقای سطح سواد زیست محیطی معلمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 4(1 (پیاپی 13))، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/175378/fa

    Vancouver: کپی

    شبیری سیدمحمد، فرج اللهی مهران، کوهی اقدم الهام، میبودی حسین. رابطه میزان استفاده از رسانه های جمعی (با تاکید بر تلویزیون) با ارتقای سطح سواد زیست محیطی معلمان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی[Internet]. 1392؛4(1 (پیاپی 13)):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/175378/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد شبیری، مهران فرج اللهی، الهام کوهی اقدم، و حسین میبودی، “رابطه میزان استفاده از رسانه های جمعی (با تاکید بر تلویزیون) با ارتقای سطح سواد زیست محیطی معلمان،” فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 23–40، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/175378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button