مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,100
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 67

چکیده

 هدف کلی از این پژوهش بررسی ویژگی های اثربخشی ارتباطات میان فردی معلمان ریاضی و دانش آموزان و رابطه آن با یادگیری ریاضی می باشد. نمونه آماری این پژوهش, 79 نفر از دانش آموزان سال اول مقطع متوسطه مدارس شهر تهران و 67 نفر از معلمان ریاضی آن ها در سال تحصیلی 1387 - 88 می باشد که به روش خوشه ای از بین دبیرستان های مناطق 3, 6, 10, 16 و 17 انتخاب شده اند. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی (همبستگی) استفاده شده است. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه محقق ساخته ای است که بر اساس ویژگیهای اثربخشی ارتباطات میان فردی (گشودگی, همدلی, حمایتگری, مثبت گرایی و تساوی) تنظیم شده است. اعتبار پرسشنامه بر پایه آلفای کرونباخ برابر 0.959 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از جدول فراوانی, آزمون تفاوت برای دو گروه مستقل (T-Test) و آزمون همبستگی (r پیرسون) تحت نرم افزار SPSS استفاده گردیده است. یافته های پژوهش نشان داد که بین ویژگی های اثربخشی ارتباطات میان فردی معلمان ریاضی و دانش آموزان تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین معلمان ریاضی زن نسبت به معلمان ریاضی مرد در استفاده از ویژگی های اثربخشی ارتباطات میان فردی به نحو بهتری عمل می کنند و دخترها نسبت به پسرها در یادگیری ریاضی موفقترند. همچنین بین ویژگی های اثربخشی ارتباطات میان فردی و یادگیری ریاضی همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شاهورانی، احمد، تلخ آبی علی شاه، غلامرضا، و تلخ آبی علی شاه، علیرضا. (1388). بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی. رهبری و مدیریت آموزشی، 3(3 (مسلسل 9))، 51-67. SID. https://sid.ir/paper/177041/fa

    Vancouver: کپی

    شاهورانی احمد، تلخ آبی علی شاه غلامرضا، تلخ آبی علی شاه علیرضا. بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی. رهبری و مدیریت آموزشی[Internet]. 1388؛3(3 (مسلسل 9)):51-67. Available from: https://sid.ir/paper/177041/fa

    IEEE: کپی

    احمد شاهورانی، غلامرضا تلخ آبی علی شاه، و علیرضا تلخ آبی علی شاه، “بررسی رابطه ویژگی های ارتباطات اثربخش معلم-دانش آموز با یادگیری ریاضی،” رهبری و مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 3 (مسلسل 9)، pp. 51–67، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/177041/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button