مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,362
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارزش ویژه برند در گردشگری (مطالعه مورد: مقصد گردشگری رامسر)

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 35

چکیده

 توسعه فعالیت های گردشگری در نواحی مقصد از ابعاد مختلف اجتماعی, اقتصادی و اکولوژیکی دارای اهمیت است در این راستا امروزه دولت ها و برنامه ریزان تلاش های زیادی را در راستای توسعه این فعالیت انجام می دهند از این رهیافت برای توسعه فعالیت های گردشگری الزامات مختلفی وجود دارد که یکی از این الزامات برنامه های نرم افزاری در راستای برنامه ریزی توسعه گردشگری در نواحی مقصد می باشد. این الزامات را می توان در ابعاد مختلف آگاهی, تصویر ذهنی, کیفیت ادراک شده و وفاداری مورد بررسی قرار داد. که هر کدام از این ابعاد دارای متغیر های مختلفی می باشد. مقصد گردشگری رامسر با توجه به موقعیت قرارگیری و بهره مندی از جاذبه های اکوتوریستی مانند دریا, جنگل و روستاهای سبز دارای اهمیت ویژه ای در نزد گردشگران است. در این راستا هدف اصلی این مقاله بررسی وضعیت برند در مقصد گردشگری رامسر با تاکید بر ابعاد ذکر شده می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی-تحلیلی می باشد ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه است که اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS مورد پردازش قرار گرفته است یافته های تحقیق نشان می دهد که در بین ابعاد تفاوت معنادار وجود دارد و در سه بعد آگاهی از برند, وفاداری و تصور ذهنی میانگین بالاتر از حد متوسط و در بعد ادراکات میانگین پایین تر از حد متوسط می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانیان، منوچهر، حیدری، زهرا، و خلیلی، سعید. (1392). بررسی ارزش ویژه برند در گردشگری (مطالعه مورد: مقصد گردشگری رامسر). نگرش های نو در جغرافیای انسانی (جعرافیای انسانی)، 5(2)، 21-35. SID. https://sid.ir/paper/177094/fa

    Vancouver: کپی

    جهانیان منوچهر، حیدری زهرا، خلیلی سعید. بررسی ارزش ویژه برند در گردشگری (مطالعه مورد: مقصد گردشگری رامسر). نگرش های نو در جغرافیای انسانی (جعرافیای انسانی)[Internet]. 1392؛5(2):21-35. Available from: https://sid.ir/paper/177094/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر جهانیان، زهرا حیدری، و سعید خلیلی، “بررسی ارزش ویژه برند در گردشگری (مطالعه مورد: مقصد گردشگری رامسر)،” نگرش های نو در جغرافیای انسانی (جعرافیای انسانی)، vol. 5، no. 2، pp. 21–35، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/177094/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا