Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

361
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

463
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی تبلیغات دیداری بر انتخاب شهرستان رامسر به عنوان مقصد گردشگری

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 99

چکیده

 یکی از عوامل اساسی رکود گردشگری در ایران اطلاع رسانی نکردن و تبلیغات نامناسب در عرصة داخلی و خارجی است. با توجه به نقش تبلیغات در جذب و حفظ گردشگران, و مبالغ زیادی که سالانه صرف امور تبلیغاتی می شود, مصرف صحیح اعتبارات و اثربخشی این مسئله اهمیت بسیاری دارد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی, و از لحاظ ماهیت توصیفی-پیمایشی است. اثربخشی تبلیغات در این پژوهش در چهار بعد توجه, علاقه, تمایل و اقدام ارزیابی شده است. جامعة آماری این پژوهش نیز گردشگرانی بودند که در دورة زمانی اسفندماه 1394 و فروردین ماه 1395 رامسر را مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند. در این پژوهش حجم نمونه از طریق فرمول کوکران384 نفر محاسبه شد و برایتجزیه وتحلیل داده ها آزمون معادل سازی معادلات ساختاری (SEM)و تحلیل عاملی تأییدی (CFA)در دو بستة نرم افزاری SPSS و LISRE به کار رفت. یافته ها نشان داد تبلیغات دیداری بر جلب توجه افراد, ایجاد تمایل و درنهایت انتخاب مقصد اثرگذار است, اما بر علاقة گردشگران به مقصد تأثیری ندارد, همچنین تأثیر توجه به متغیرهای جمعیتشناختی بر میزان اثربخشی تبلیغات از دیگر نتایج این پژوهش است. در میان تبلیغات دیداری مورد آزمون نیز تلویزیون, بیلبوردها, تبلیغات اینترنتی و بوروشور و مجلات بهترتیب بیشترین درجة اهمیت را در جذب گردشگران دارند. علاوهبر این, باید توجه داشت که برنامه ریزی بازاریابی و تبلیغات گردشگری باید مستمر و به طور فرایندی صورت گیرد و به طور دائم با روش ها و ابزارهای جهانی و بین المللی و با نگاه منطقه ای به روز شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسدی، شکوفه، و محمدی، مصطفی. (1397). بررسی اثربخشی تبلیغات دیداری بر انتخاب شهرستان رامسر به عنوان مقصد گردشگری. گردشگری شهری، 5(1 )، 83-99. SID. https://sid.ir/paper/373800/fa

    Vancouver: کپی

    اسدی شکوفه، محمدی مصطفی. بررسی اثربخشی تبلیغات دیداری بر انتخاب شهرستان رامسر به عنوان مقصد گردشگری. گردشگری شهری[Internet]. 1397؛5(1 ):83-99. Available from: https://sid.ir/paper/373800/fa

    IEEE: کپی

    شکوفه اسدی، و مصطفی محمدی، “بررسی اثربخشی تبلیغات دیداری بر انتخاب شهرستان رامسر به عنوان مقصد گردشگری،” گردشگری شهری، vol. 5، no. 1 ، pp. 83–99، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373800/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا