مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مقایسه ای تقویت درون داد بصری و شنیداری بر یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) در زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 130 | صفحه پایان 150

کلیدواژه

افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق)Q1

چکیده

 واژگان یکی از اجزای اساسی زبان هستند و یادگیری افعال چند قسمتی به عنوان بخشی از واژگان برای زبان آموزان خارجی بسیارچالش برانگیز است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیرات تقویت درون داد بصری و شنیداری روی یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) صورت گرفته است. شرکت کنندگان در این پژوهش 90 زبان آموز سطح متوسط بودند که به دو گروه آزمایشی و یک گروه کنترل تقسیم شدند. گروه آزمایشی اول تقویت درون داد بصری و گروه بعدی تقویت درون داد شنیداری دریافت کردند و گروه کنترل نیز هیچگونه مطلب تقویت شده ای دریافت نکردند. از گروه ها قبل و بعد از اجرای روش آموزشی مورد تحقیق یک تست درباره دانسته هایشان از افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) گرفته شد که این تست افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) توسط پژوهشگران طراحی شده بود. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که هر دو تقویت درون داد بصری و شنیداری در یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس(ناموافق) توسط زبان آموزان ایرانی موثر بودند. اگرچه تفاوت قابل توجهی بین نتایج به دست آمده از این دو گروه وجود نداشت. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مال امیری، بهدخت، علی زاده اقیانوس، پرستو، و زهره وند، عاطفه. (1396). تاثیر مقایسه ای تقویت درون داد بصری و شنیداری بر یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) در زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، 10(20 )، 130-150. SID. https://sid.ir/paper/181355/fa

    Vancouver: کپی

    مال امیری بهدخت، علی زاده اقیانوس پرستو، زهره وند عاطفه. تاثیر مقایسه ای تقویت درون داد بصری و شنیداری بر یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) در زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی[Internet]. 1396؛10(20 ):130-150. Available from: https://sid.ir/paper/181355/fa

    IEEE: کپی

    بهدخت مال امیری، پرستو علی زاده اقیانوس، و عاطفه زهره وند، “تاثیر مقایسه ای تقویت درون داد بصری و شنیداری بر یادگیری افعال چند قسمتی نامتجانس (ناموافق) در زبان آموزان ایرانی،” پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی، vol. 10، no. 20 ، pp. 130–150، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181355/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button