مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

524
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گرایش راهبردی، فرهنگ و قابلیت توسعة محصولات جدید بر عملکرد توسعة محصولات جدید

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق, بررسی تأثیر متقابل گرایش راهبردی, فرهنگ و قابلیت توسعة محصولات جدید بر عملکرد توسعة محصولات جدید شرکت های پذیرفته ­ شده در بورس اوراق بهادار تهران است. این تحقیق از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش جمع آوری داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعة آماری این تحقیق شامل شرکت های فعال در بورس کشور می باشد. روش نمونه گیری, تصادفی طبقه ای سهمیه ای می باشد. باتوجه به سهمیة هر یک از صنایع, در مجموع, 167 پرسشنامه از بین شرکت ها جمع آوری شد. برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل 53/8 استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که گرایش راهبردی, فرهنگ و قابلیت توسعة محصولات جدید بر عملکرد توسعة محصولات جدید تأثیر می گذارند. تأثیر گرایش راهبردی بر عملکرد, بیشتر از سایر متغیرها است. قابلیت توسعة محصولات جدید در ردة دوم تأثیرگذاری و فرهنگ نیز در ردة سوم تأثیرگذاری بر عملکرد قرار دارند. همچنین نتایج نشان داد که گرایش راهبردی و قابلیت راهبردی بر فرهنگ سازمانی تأثیر می گذارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سالار، جمشید، ابوالفضلی، سیدابوالفضل، و رحیمی، فرج اله. (1392). گرایش راهبردی, فرهنگ و قابلیت توسعة محصولات جدید بر عملکرد توسعة محصولات جدید. مطالعات مدیریت راهبردی، 4(14 )، 15-33. SID. https://sid.ir/paper/181613/fa

    Vancouver: کپی

    سالار جمشید، ابوالفضلی سیدابوالفضل، رحیمی فرج اله. گرایش راهبردی, فرهنگ و قابلیت توسعة محصولات جدید بر عملکرد توسعة محصولات جدید. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1392؛4(14 ):15-33. Available from: https://sid.ir/paper/181613/fa

    IEEE: کپی

    جمشید سالار، سیدابوالفضل ابوالفضلی، و فرج اله رحیمی، “گرایش راهبردی, فرهنگ و قابلیت توسعة محصولات جدید بر عملکرد توسعة محصولات جدید،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 4، no. 14 ، pp. 15–33، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button