مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعة محصول سبز در صنعت کاشی استان یزد

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 120

چکیده

 امروزه تنوع نیازهای بشری و افزایش رقابت, باعث روی آوردن سازمان ها به توسعة محصولات جدید شده است؛ هم چنین به دلیل اهمیت مباحث زیست محیطی, تمرکز بر توسعة محصول سبز از اهمیت فراوانی برخوردار است. هدف از نگارش مقالة پیش رو, در درجة نخست شناسایی عوامل مؤثر بر توسعة محصول سبز در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد است. شناسایی معیارهای رتبه بندی و امتیازدهی به آنها از دیگر اهداف این پژوهش است و در نهایت مدل توسعة محصول سبز طراحی شده است. جامعة آماری پژوهش, شامل خبرگان حوزة صنعت کاشی و سرامیک استان یزد است. در این تحقیق, ضمن مطالعه و بررسی مقالات معتبر فارسی و انگلیسی مرتبط با موضوع (روش کتابخانه ای), از نظرات خبرگان و کارشناسان نیز به روش پرسشنامه استفاده شده است. با توجه به پیشینة تحقیق و هم چنین نظرسنجی از خبرگان این صنعت, 40 عامل, عوامل مؤثر و 7 معیار ازجمله معیارهای رتبه بندی شناسایی شده است؛ سپس با استفاده از آزمون آماری و تکنیک تصمیم گیری چندشاخصة آنتروپی و تاکسونومی, 10 عامل با بیشترین رتبه انتخاب شدند. در نهایت نیز با استفاده از روش مدل سازی ساختار تفسیری, مدلی برای توسعة محصول سبز طراحی شد که مواردی همچون ارزیابی تأمین کنندگان از منظر مباحث زیست محیطی, امکان استفادة دوباره و بازیافت پسماندها, بسته بندی سبز و تمایز با تولید محصولات جدید, در سطوح بالای این مدل قرار گرفتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عندلیب اردکانی، داوود، و مقتدری، علی اکبر. (1397). بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعة محصول سبز در صنعت کاشی استان یزد. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(3 (پیاپی 30) )، 101-120. SID. https://sid.ir/paper/517204/fa

    Vancouver: کپی

    عندلیب اردکانی داوود، مقتدری علی اکبر. بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعة محصول سبز در صنعت کاشی استان یزد. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(3 (پیاپی 30) ):101-120. Available from: https://sid.ir/paper/517204/fa

    IEEE: کپی

    داوود عندلیب اردکانی، و علی اکبر مقتدری، “بررسی و تحلیل عوامل مؤثر بر توسعة محصول سبز در صنعت کاشی استان یزد،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 3 (پیاپی 30) ، pp. 101–120، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517204/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button