Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

497
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

600
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرشی راهبردی بر نقش کشور مبدأ و ملی گرایی بر اعتماد و نگرش مصرف کننده ایرانی در صنعت لوازم خانگی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 63

چکیده

 ورود به بازارهای بین المللی, یکی از تصمیم های راهبردی می باشد که لازم است سازمان ها در سطوح کل شرکت و واحد سازمانی راهبردی به آن توجه کنند. یکی از این شیوه های ورود, صادارات است. هدف اصلی پژوهش, بررسی رابطه بین شهرت ناشی از کشور مبدأ, ملی گرایی, اعتماد و نگرش مصرف کننده می باشد. جهت حصول به این مهم, شش فرضیه تنظیم و تعداد 400 نفر از خریداران ایرانی, به عنوان نمونه, به صورت در دسترس, انتخاب و بررسی شدند. نتایج نشان می دهد که شهرت ناشی از کشور مبدأ باعث ایجاد اعتماد در بازار بین المللی می شود و به صورت مستقیم بر نگرش مصرف کننده تأثیر می گذارد. همچنین, بررسی حاضر بیانگر آن است که ملی گرایی با اعتماد و نگرش مصرف کننده رابطه مستقیم دارد. به علاوه, مصرف کنندگان ایرانی نگرش مثبتی نسبت به لوازم خانگی دارند که برچسب «ساخت کشور کره» بر آنها نصب شده است. بر عکس, نگرش مثبتی نسبت به لوازم خانگی که برچسب «ساخت کشور ایران» بر آنها نصب شده است, ندارند. امید است دستاوردهای این مطالعه بتواند به سازمان ها و گروه های ذی نفع کشور کمک کند تا نه تنها اقدام به تولید محصولات ایرانی به صورت رقابت آمیز کنند؛ بلکه, به راه های ورود به بازارهای بین المللی, از قبیل صادرات, اعطای لیسانس و غیره, به صورتی راهبردی نیز بیندیشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تاج زاده نمین، ابوالفضل. (1395). نگرشی راهبردی بر نقش کشور مبدأ و ملی گرایی بر اعتماد و نگرش مصرف کننده ایرانی در صنعت لوازم خانگی. مطالعات مدیریت راهبردی، 7(27 )، 47-63. SID. https://sid.ir/paper/181662/fa

    Vancouver: کپی

    تاج زاده نمین ابوالفضل. نگرشی راهبردی بر نقش کشور مبدأ و ملی گرایی بر اعتماد و نگرش مصرف کننده ایرانی در صنعت لوازم خانگی. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1395؛7(27 ):47-63. Available from: https://sid.ir/paper/181662/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل تاج زاده نمین، “نگرشی راهبردی بر نقش کشور مبدأ و ملی گرایی بر اعتماد و نگرش مصرف کننده ایرانی در صنعت لوازم خانگی،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 7، no. 27 ، pp. 47–63، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا