Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

932
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر تبلیغات توصیه ای و واکنش های مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 214

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تأثیر تبلیغات توصیه ای منفی بر واکنش های مشتریان با نقش تعدیل گر قدرت پیوند است. پرسشنامه تحقیق به صورت اینترنتی در میان 268 نفر از کاربران اپراتورهای تلفن همراه توزیع گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه مبتنی بر نظر متخصصان است و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ محاسبه شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مشتریان فعلی شرکت در واکنش به جدایی مشتریان غیرسودده, بیشتر رفتار اعتراضی و خروج از شرکت را در پیش می گیرند تا رفتار وفادارانه از خود نشان دهند. همچنین واکنش ها به جدایی مشتریان غیرسوده از شرکت, از طریق قدرت پیوند میان مشتری فعلی و مشتری جدا شده, تحت تأثیر قرار می گیرد. بر این اساس, می توان نتیجه گیری نمود که اگرچه در عمدة شرکت های امروزی, مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان حفظ رابطه با مشتریان سودده شرکت تفسیر می شود, اما مدیران بازاریابی باید استراتژی های مناسبی را برای کنترل مشتریان غیرسودده فراهم آورد. هدف این پژوهش بررسی تأثیر تبلیغات توصیه ای منفی بر واکنش های مشتریان با نقش تعدیل گر قدرت پیوند است. پرسشنامه تحقیق به-صورت اینترنتی در میان 268 نفر از کاربران اپراتورهای تلفن همراه توزیع گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه مبتنی بر نظر متخصصان است و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ محاسبه شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مشتریان فعلی شرکت در واکنش به جدایی مشتریان غیرسودده, بیشتر رفتار اعتراضی و خروج از شرکت را در پیش می گیرند تا رفتار وفادارانه از خود نشان دهند. همچنین واکنش ها به جدایی مشتریان غیرسوده از شرکت, از طریق قدرت پیوند میان مشتری فعلی و مشتری جدا شده, تحت تأثیر قرار می گیرد. بر این اساس, می توان نتیجه گیری نمود که اگرچه در عمدة شرکت های امروزی, مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان حفظ رابطه با مشتریان سودده شرکت تفسیر می شود, اما مدیران بازاریابی باید استراتژی های مناسبی را برای کنترل مشتریان غیرسودده فراهم آورد

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیم نیا، فریبرز، زینوندلرستانی، حنظله، و یاراحمدی، علی. (1393). تأثیر تبلیغات توصیه ای و واکنش های مشتریان. مطالعات مدیریت راهبردی، 5(17 )، 195-214. SID. https://sid.ir/paper/181695/fa

    Vancouver: کپی

    رحیم نیا فریبرز، زینوندلرستانی حنظله، یاراحمدی علی. تأثیر تبلیغات توصیه ای و واکنش های مشتریان. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1393؛5(17 ):195-214. Available from: https://sid.ir/paper/181695/fa

    IEEE: کپی

    فریبرز رحیم نیا، حنظله زینوندلرستانی، و علی یاراحمدی، “تأثیر تبلیغات توصیه ای و واکنش های مشتریان،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 5، no. 17 ، pp. 195–214، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181695/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا