Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

شهرکی علیرضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    19-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    619
  • دانلود: 

    600
چکیده: 

در این تحقیق سعی شده موانع توسعة صنعت استان ها شناسایی و به رتبه بندی موانع پرداخته و سپس راهکارهای توسعة صنعت در استان سیستان و بلوچستان بیان گردد. جامعة آماری پژوهش حاضر شامل کلیة برنامه ریزان و مدیران واحدهای صنعتی و سازمان های وزارت صنایع و معادن، ادارة معاونت برنامه ریزی راهبردی و بانک صنعت و معدن استان سیستان و بلوچستان می باشد. از این میان از روش نمونه گیری ساده (196 نفر) 38 نفر از برنامه ریزان و 158 نفر از مدیران خبرة سازمان های نامبرده به عنوان کارشناس و مطلع در این زمینه به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آزمون های آماری کای دو و فریدمن و از نرم-افزار SPSS استفاده شده است. در این راستا موانع در چهار دستة: اعتبارات مالی و ارزی، تکنولوژی، نیروی انسانی متخصص و تأمین مواد اولیه، تقسیم بندی شده اند. موانع همراهی نکردن مراکز قوی مالی از جمله بانک ها در حمایت از تولیدکننده، مشکلات مربوط به ورود ماشین آلات و تکنولوژی پیشرفته، فرار سرمایه از استان، واگذاری تسهیلات به افراد غیرمتخصص، فرار نیروی کار متخصص از استان و کمبود امتیازات و مشوق های سرمایه گذاری در استان از مهم ترین موانع توسعة صنعتی می باشند و راهکارهایی برای رفع این موانع ارائه داده شده است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 619

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 600 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    39-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1340
  • دانلود: 

    1303
چکیده: 

درک صحیح از استراتژی رقابتی و عملکرد سازمانی می تواند شناختی دقیق برای تصمیم گیری مدیران ایجاد کند. تحقیق حاضر با هدف یافتن مناسب ترین استراتژی که باعث عملکرد بهتری برای این شرکت ها گردد، صورت گرفته است. جامعة آماری این پژوهش، شرکت های مواد غذایی استان خراسان رضوی می باشد که از طریق روش نمونه گیری کوکران 69 شرکت تعیین و پرسش نامه بین مدیران ارشد شرکت ها توزیع شد. برای آزمون فرضیه های تحقیق از طریق همبستگی پیرسون و سپس از طریق ابزار تحلیل کلاستر، گروه های استراتژیک موجود در شرکت های مواد غذایی شناسایی شد. سپس گروه ها از طریق آزمون تی تست دو نمونه مستقل مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که ارتباط مثبت و معناداری بین استراتژی های عمومی پورتر (تمایز، رهبری هزینه و تمرکز) و عملکرد سازمانی وجود دارد. متمایزگران و رهبران هزینه، عملکرد بهتری نسبت به ترکیب کنندگان استراتژی دارند

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1340

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1303 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    51-72
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    442
  • دانلود: 

    150
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامة استاندارد مطالعه (گرسوی و سوانجیر، 2007) استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش، صنایع خودرو پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد و این جامعة آماری شامل 114 نفر از مدیران ارشد این شرکت ها بود که کل شرکت های جامعة آماری سرشماری شده اند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخص های خوبی برازش مانندRMSEA، GFI و AGFI نشان دهندة برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج می-باشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، بازاریابی، منابع انسانی و حسابداری بر عملکرد مالی مثبت و معنی دار است. درنهایت، نتیجه گیری و پیشنهادهایی برای تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است. هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل راهبردی داخلی بر عملکرد مالی است. در این پژوهش میدانی، به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامة استاندارد مطالعه (گرسوی و سوانجیر، 2007) استفاده شده است. جامعة آماری این پژوهش، صنایع خودرو پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد و این جامعة آماری شامل 114 نفر از مدیران ارشد این شرکت ها بود که کل شرکت های جامعة آماری سرشماری شده اند. به-منظور بررسی روابط بین متغیرهای تحقیق از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار LISREL استفاده گردیده است. نتایج شاخص های خوبی برازش مانندRMSEA، GFIوAGFIنشان دهندة برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج می باشد. بر این اساس نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تأثیر فناوری اطلاعات، تحقیق و توسعه، بازاریابی، منابع انسانی و حسابداری بر عملکرد مالی مثبت و معنی دار است. درنهایت، نتیجه گیری و پیشنهادهایی برای تقویت روابط میان متغیرهای مدل ارائه گردیده است

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 442

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 150 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    73-92
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    425
  • دانلود: 

    203
چکیده: 

هدف تحقیق حاضر، ارائة چارچوبی برای تبیین رابطه میان "مهارت های کارآفرینی سازمان" و "موقعیت یابی راهبردی" است. ابزار گردآوری داده ها، چهار "پرسشنامه ی بسته" است. حجم نمونه، 80 شعبه بانک ملی ایران 96 مشتری در شهر تهران است. نتایج، نشانگر وجود رابطة معنادار (در سطح اطمینان 95%) بین "مهارت های کارآفرینی در سازمان" و "موقعیت برتر راهبردی" می باشند (ضریب بتا-279/0). همچنین، رابطة مثبت میان "مهارت های کارآفرینی در سازمان" و "رفتار کارآفرینانه در سازمان" (ضریب بتا-299/0) و نیز رابطة مثبت میان " رفتار کارآفرینانه در سازمان" و "موقعیت برتر استراتژیک" (ضریب بتا-936/0) را در سطح اطمینان 95% تأیید می نمایند. البته تأثیر (در سطح اطمینان 95%) "فرهنگ سازمانی کارآفرینانه" بر رابطة میان "مهارت های کارآفرینی در سازمان" و "رفتار کارآفرینانه در سازمان" می باشند (ضریب بتا-310/0). با مقایسة نظرات رؤسای شعب و مشتریان از لحاظ موقعیت برتر استراتژیک بانک مشخص گردید، نظرات این دو گروه یکسان است؛ اما در رابطه با موقعیت یابی فیزیکی و ادراکی، رؤسای شعب و مشتریان، نظرات متفاوتی داشتند؛ هر چند که در بخش موقعیت یابی برند، نظرات مشابه می باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 425

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 203 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    93-112
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1027
  • دانلود: 

    1072
چکیده: 

پژوهش حاضر در پی آن است تا تأثیر مؤلفه های مؤثر بر برند شخصی مبتنی بر شایستگی های فردی را در قالب مؤلفه های فرهنگی، اجتماعی و تخصصی بررسی نماید. داده های تحقیق از 94 نفر از افراد صاحب برند در کشور در سال 1392، ازطریق پرسشنامه بدست آمد. پایایی این پرسش نامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ 85/0 محاسبه شد و همچنین برای محاسبة روایی از روایی سازه استفاده شد که نتایج نشانگر روا بودن ابزار تحقیق است. در این پژوهش داد ه ها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPLS، و رگرسیون چندگانة تحلیل گشته و مدل نهایی ارائه گردیده است. نتایج پژوهش حاکی از برازش مناسب مدل مبنی بر تأثیر ابعاد مؤلفه های فرهنگی، اجتماعی و تخصصی و نیز زیرشاخصه هایشان بر برند شخصی مبتنی بر شایستگی های فردی در حوزه های دانش، مهارت و نگرش بود

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1027

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1072 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    113-139
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    397
  • دانلود: 

    96
چکیده: 

در سال های اخیر به منظور کسب مزایای رقابتی موضوعات مربوط به شناسه و گرایش به شناسه توجه متخصصان و دست اندرکاران حوزة مدیریت و بخصوص بازاریابی را به خود جلب کرده است. در این پژوهش با هدف ارائة چارچوب ساختاری و نظری شناسایی و طراحی عوامل توانمندساز گرایش به شناسه براساس دیدگاه مبتنی بر منابع، مؤلفه های توانمندساز گرایش به شناسة هنرمندان و پیشه وران کارگاه های کوچک تولیدکنندة صنایع دستی شناسایی، انتخاب و مورد آزمون واقع شده و با بررسی چگونگی ارتباط و تأثیرات آنها با یکدیگر مدلی ارائه شده که در استان زنجان مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است. جامعة آماری پژوهش، کلیة هنرمندان شاغل در کارگاه های فعال صنایع دستی در استان زنجان در بهار سال 1392 بودند که با روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب گردیدند. نمونه شامل 197 هنرمند و پیشه ور می-باشد که با استفاده از فرمول کوکران از 400 کارگاه صنایع دستی انتخاب گردید. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه و اطلاعات ثانویه جمع آوری گردید و با استفاده از مدل معادلات ساختاری و تحلیل همبستگی و به کارگیری نرم افزارهای SPSS وLESREL، فرضیه های پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. پس از تحلیل عاملی، کلیة سازه های پیشنهادی تحقیق تأیید شد. لذا تنها دو فرضیة فرعی مورد تأیید قرار نگرفت. در سال های اخیر به منظور کسب مزایای رقابتی موضوعات مربوط به شناسه و گرایش به شناسه[1] توجه متخصصان و دست اندرکاران حوزة مدیریت و بخصوص بازاریابی را به خود جلب کرده است. در این پژوهش با هدف ارائة چارچوب ساختاری و نظری شناسایی و طراحی عوامل توانمندساز گرایش به شناسه براساس دیدگاه مبتنی بر منابع[2]، مؤلفه های توانمندساز گرایش به شناسة هنرمندان و پیشه وران[3] کارگاه های کوچک تولیدکنندة صنایع دستی شناسایی، انتخاب و مورد آزمون واقع شده و با بررسی چگونگی ارتباط و تأثیرات آنها با یکدیگر مدلی ارائه شده که در استان زنجان مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است. جامعة آماری پژوهش، کلیة هنرمندان شاغل در کارگاه های فعال صنایع دستی در استان زنجان در بهار سال 1392 بودند که با روش نمونه گیری قضاوتی انتخاب گردیدند. نمونه شامل 197 هنرمند و پیشه ور می باشد که با استفاده از فرمول کوکران از 400 کارگاه صنایع دستی انتخاب گردید. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه و اطلاعات ثانویه جمع-آوری گردید و با استفاده از مدل معادلات ساختاری و تحلیل همبستگی و به کارگیری نرم افزارهای SPSS وLESREL، فرضیه های پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. پس از تحلیل عاملی، کلیة سازه های پیشنهادی تحقیق تأیید شد. لذا تنها دو فرضیة فرعی مورد تأیید قرار نگرفت. 2. Brand orientation 3. Resource-Based View(RBV) 4. Craftspeople

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 397

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 96 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    141-165
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    559
  • دانلود: 

    192
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر تعیین و تحلیل وضعیت عملکرد مدیریت در کتابخانه های دانشگاه های دولتی شهر تهران بر اساس مدل تعالی سازمانی (EFQM) است. روش به کار رفته در این پژوهش پیمایشی می باشد و برای گردآوری داده ها، پرسشنامه 72 سوالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ویرایش 2010 با تغییراتی در بین جامعه پژوهش توزیع گردیده است. جامعة مورد نظر آن، تمامی مدیران ردة میانی کتابخانه های مرکزی دانشگاه های دولتی شهر تهران وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (70 نفر) هستند که به عنوان سرپرست بخش های مختلف کتابخانه، مشغول به خدمت می باشند. نتایج این بررسی نشان می دهد که جمع امتیاز عملکرد مدیریت کتابخانه های دانشگاه های دولتی شهر تهران از 1000 امتیاز EFQM، 17/434 امتیاز (42/43 درصد) می باشد که در بخش توانمندسازها از 500 امتیاز 37/238 امتیاز و در بخش نتایج از 500 امتیاز 79/195 امتیاز کسب شد. لذا عملکرد مدیریت در این کتابخانه ها در سطح متوسط است. البته در میان کتابخانه های دانشگاه های دولتی شهر تهران معیار های مدل تعالی سازمانی تفاوت معناداری وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 559

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 192 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    167-194
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    643
  • دانلود: 

    667
چکیده: 

هدف این تحقیق بررسی تاثیر نیروهای رقابتی پورتر بر کاربرد دانش جهت بهبود عملکرد زنجیرة تأمین است. جامعة آماری این تحقیق، صنعت لوازم خانگی است و مدیران و کارشناسان خبرة هولدینگ پارس خزر، پاسخ دهندگان پرسشنامة تحقیق را تشکیل می دهند که تعدادشان 150 نفر است و با استفاده از روش تصادفی تعداد نمونه براساس جدول مورگان 108 نفر در نظر گرفته شده است، شیوة جمع آوری داده-ها با استفاده از پرسشنامه، متشکل از 115 سوال با طیف لیکرت است، که روایی و پایایی آن تأیید شده است سپس از تکنیک مدل معادلات ساختاری برای تحلیل پرسشنامه استفاده شد و از نرم افزار spss16، برای تجزیه و تحلیل آمار توصیفی و از نرم افزار lizrel8. 5، برای تجز یه و تحلیل آمار استنباطی استفاده شد. فرضیه های اول و چهارم تحقیق تأیید و فرضیه های دوم و سوم رد شدند. نتایج بدست آمده از داده های گردآوری شده نشان می دهد که نیروهای رقابتی پورتر تأثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد زنجیرة تأمین دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 643

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 667 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1393
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    195-214
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    931
  • دانلود: 

    617
چکیده: 

هدف این پژوهش بررسی تأثیر تبلیغات توصیه ای منفی بر واکنش های مشتریان با نقش تعدیل گر قدرت پیوند است. پرسشنامه تحقیق به صورت اینترنتی در میان 268 نفر از کاربران اپراتورهای تلفن همراه توزیع گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه مبتنی بر نظر متخصصان است و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ محاسبه شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مشتریان فعلی شرکت در واکنش به جدایی مشتریان غیرسودده، بیشتر رفتار اعتراضی و خروج از شرکت را در پیش می گیرند تا رفتار وفادارانه از خود نشان دهند. همچنین واکنش ها به جدایی مشتریان غیرسوده از شرکت، از طریق قدرت پیوند میان مشتری فعلی و مشتری جدا شده، تحت تأثیر قرار می گیرد. بر این اساس، می توان نتیجه گیری نمود که اگرچه در عمدة شرکت های امروزی، مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان حفظ رابطه با مشتریان سودده شرکت تفسیر می شود، اما مدیران بازاریابی باید استراتژی های مناسبی را برای کنترل مشتریان غیرسودده فراهم آورد. هدف این پژوهش بررسی تأثیر تبلیغات توصیه ای منفی بر واکنش های مشتریان با نقش تعدیل گر قدرت پیوند است. پرسشنامه تحقیق به-صورت اینترنتی در میان 268 نفر از کاربران اپراتورهای تلفن همراه توزیع گردید. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه مبتنی بر نظر متخصصان است و پایایی آن توسط آلفای کرونباخ محاسبه شد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که مشتریان فعلی شرکت در واکنش به جدایی مشتریان غیرسودده، بیشتر رفتار اعتراضی و خروج از شرکت را در پیش می گیرند تا رفتار وفادارانه از خود نشان دهند. همچنین واکنش ها به جدایی مشتریان غیرسوده از شرکت، از طریق قدرت پیوند میان مشتری فعلی و مشتری جدا شده، تحت تأثیر قرار می گیرد. بر این اساس، می توان نتیجه گیری نمود که اگرچه در عمدة شرکت های امروزی، مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان حفظ رابطه با مشتریان سودده شرکت تفسیر می شود، اما مدیران بازاریابی باید استراتژی های مناسبی را برای کنترل مشتریان غیرسودده فراهم آورد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 931

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 617 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0