مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

756
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,022
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استراتژیهای نگهداری و عملکرد کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 155

چکیده

 هدف اصلی تحقیق, ارائه ساختاری چند بعدی جهت تبیین تاثیر استراتژی های نگهداری بر عملکرد کسب و کار در شرکت های کوچک و متوسط تولیدی می باشد. این تحقیقِ کاربردی به صورتی پیمایشی– همبستگی– علی و با کمک 95 مدیر در شرکت های تولیدی کوچک و متوسط صورت گرفته است. در این تحقیق از روش آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی و از دو روش بررسی محتوا و سازه, برای بررسی روایی استفاده شده است. در تجزیه و تحلیل داده ها, از تحلیل عاملی تاییدی, همبستگی, آزمون همخطی و تحلیل مسیر استفاده شده است. جنبه نوآوری تحقیق را می توان ایجاد نگاهی جدید به رابطه استراتژی های نگهداری با عملکرد کسب و کار در شرکت های کوچک و متوسط تولیدی و انتخاب استراتژی مناسب نگهداری برای اینگونه شرکت ها دانست. در این تحقیق تاثیر انواع استراتژی های نگهداری بر عملکرد کسب و کار بررسی و روابط موجود در مدل معرفی شده به صورتی کمی, نه توصیفی, بیان شده است. مهمترین استراتژی از منظر مدیران شرکت ها, استراتژی پیشگویانه است. استراتژی مهم بعدی, استراتژی اصلاحی می باشد. استراتژی های نگهداری بهره ور جامع و برون سپاری به علت وجود هزینه های بالا و نبود سیستم های تولیدی پیشرفته و وسیع در این شرکت ها از اهمیت کمتری برخوردار بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دهقان، نبی اله، دهقان، فاطمه، و فتحی، صمد. (1391). استراتژیهای نگهداری و عملکرد کسب و کار. مطالعات مدیریت راهبردی، 3(9 )، 133-155. SID. https://sid.ir/paper/181765/fa

    Vancouver: کپی

    دهقان نبی اله، دهقان فاطمه، فتحی صمد. استراتژیهای نگهداری و عملکرد کسب و کار. مطالعات مدیریت راهبردی[Internet]. 1391؛3(9 ):133-155. Available from: https://sid.ir/paper/181765/fa

    IEEE: کپی

    نبی اله دهقان، فاطمه دهقان، و صمد فتحی، “استراتژیهای نگهداری و عملکرد کسب و کار،” مطالعات مدیریت راهبردی، vol. 3، no. 9 ، pp. 133–155، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/181765/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button