مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,640
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

829
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع پذیرش تجارت الکترونیکی در صنعت صادرات خشکبار (مطالعه موردی: استان آذربایجان شرقی)

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 210

چکیده

 با نگاهی اجمالی به میزان پیشرفت تجارت الکترونیکی در شرکت های تولیدی - صادراتی خشکبار در ایران مشخص می شود تنها 26.8 درصد از شرکت های صادراتی خشکبار که در اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران فعال می باشند, دارای وب سایت اختصاصی هستند که از این تعداد نیز تنها 1.03 آنها آماده قیمت گذاری (در حال بارگذاری) در وب سایت خود می باشد. این نشان می دهد صنعت صادرات خشکبار از عقب افتاده ترین صنایع در زمینه پیاده سازی تجارت الکترونیکی در ایران است که ریشه یابی عوامل این امر از ضروریات می باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی موانع پذیرش تجارت الکترونیکی در شرکت های صادراتی خشکبار ایران و ارائه راهکارهای رفع آن انجام شده است. بدین منظور با مرور ادبیات تحقیق, مهمترین موانع پذیرش تجارت الکترونیکی شناسایی گردیده و در قالب مدل سه شاخگی در سه شاخه موانع ساختاری, محتوایی و زمینه ای به عنوان سه فرضیه تحقیق دسته بندی شده شدند. پس از پخش و جمع آوری پرسشنامه در بین 61 شرکت تولیدی - صادراتی خشکبار آذربایجان شرقی که به طور تصادفی انتخاب شده بودند و تجزیه و تحلیل داده ها؛ هر سه دسته موانع مورد تایید قرار گرفتند و به عنوان با اهمیت ترین عامل, موانع ساختاری موجب عدم پذیرش تجارت الکترونیکی در شرکت های تولیدی - صادراتی خشکبار شناخته شد. همچنین رتبه بندی کلی موانع نشان می دهد عوامل عدم اعتماد خریداران, کمبود افراد کارشناس, ابهام در قوانین و نبود جایگزین های سیستم پرداخت به ترتیب چهار مانع اصلی عدم پذیرش تجارت الکترونیکی در این شرکت ها به شمار می روند. دولت و سازمان های تجاری مربوطه می توانند برای کمک به بخش خصوصی برای پیاده سازی تجارت الکترونیکی و از میان برداشتن موانع آن, به راهکارهای اشاره شده در این تحقیق توجه بیشتری نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمودی میمند، محمد، قربانی، علی، و بخت آزمای بناب، محمد. (1390). موانع پذیرش تجارت الکترونیکی در صنعت صادرات خشکبار (مطالعه موردی: استان آذربایجان شرقی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، 5(19)، 179-210. SID. https://sid.ir/paper/182105/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی میمند محمد، قربانی علی، بخت آزمای بناب محمد. موانع پذیرش تجارت الکترونیکی در صنعت صادرات خشکبار (مطالعه موردی: استان آذربایجان شرقی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)[Internet]. 1390؛5(19):179-210. Available from: https://sid.ir/paper/182105/fa

    IEEE: کپی

    محمد محمودی میمند، علی قربانی، و محمد بخت آزمای بناب، “موانع پذیرش تجارت الکترونیکی در صنعت صادرات خشکبار (مطالعه موردی: استان آذربایجان شرقی)،” مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت)، vol. 5، no. 19، pp. 179–210، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/182105/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا