مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

615
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

598
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردی ادبی به هم کنشی گفتمانی انسان: کاربردهای آموزشی و پژوهشی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 147

چکیده

 این پ‍ژوهش دیدگاه های پژوهشگران در گستره های ادبیات, زبان شناسی, و آموزش زبان در باره هم کنشی ادبی با گفتمان انسانی را با رویکردی توصیفی, تحلیلی, و تطبیقی تجزیه و تحلیل کرده است. برای رسیدن به این هدف متغیرهای تجربه گفتمان, آثار آموزشی و پژوهشی گفتمان جامع اجتماعی ادبیات, شناخت انسان, منظورشناسی در چارچوب ادبیات و بینامتنی مطالعه شده اند. به کمک کشف الگوهای گفتمانی و منظور شناختی مختلف, استنباط آموزشی و پژوهشی مطالعه حاضر این است که از نظر محققان, گفتمان ادبی دارای نظام خلاق و گسترده ای از رابطه ها, راهبردها و روش شناسی خاصی است که منجر به شناخت جامع تر انسان می شود. تحلیل رویکردهای محققان, رابطه علت و معلولی بین متغیرهای ادبیات و نظام ارتباطی انسان را اثبات می کند. بنابر این, شناخت گفتمان ادبیات, به محقق در شناخت متغیرهای موثر در ارتباط انسانی کمک می کند. شناخت این پدیده ها مبانی تصمیم گیری در فرایندهای آموزشی و پژوهشی در گستره های ارتباطات بین فرهنگی مثل ادبیات, آموزش زبان, تربیت مترجم و ابعاد گوناگون مطالعات انتقادی در گستره های ادبیات, زبان و ترجمه را تحت تاثیر قرار داده و نشان می دهد که بدون توجه به مبانی و مقولات گفتمان منظورشناسی ادبی, تصمیمات مسیولان نظام آموزشی و پژوهشی کارایی لازم را نخواهد داشت. به دلیل این که منظورشناسی ادبی به عنوان گفتمان جامع اجتماعی باعث کشف, گسترش, و رشد و اعتلای امکانات, روش ها, و راهبردهای پژوهشی, آموزشی و یادگیری گشتالتی در این بخش از گستره های علوم انسانی گردیده است و مانع فرایند نامیمون جدایی و عدم ارتباط علوم با یکدیگر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، علی محمد. (1389). رویکردی ادبی به هم کنشی گفتمانی انسان: کاربردهای آموزشی و پژوهشی. پژوهش ادبیات معاصر جهان (پژوهش زبان های خارجی)، 15(58)، 123-147. SID. https://sid.ir/paper/182415/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی علی محمد. رویکردی ادبی به هم کنشی گفتمانی انسان: کاربردهای آموزشی و پژوهشی. پژوهش ادبیات معاصر جهان (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1389؛15(58):123-147. Available from: https://sid.ir/paper/182415/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد محمدی، “رویکردی ادبی به هم کنشی گفتمانی انسان: کاربردهای آموزشی و پژوهشی،” پژوهش ادبیات معاصر جهان (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 15، no. 58، pp. 123–147، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/182415/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button