مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین فعالیت های بعد از مدرسه (انجام تکلیف، میزان مطالعه و شرکت در کلاس های خصوصی) با پیشرفت تحصیلی ریاضی (3)

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 25

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی رابطه بین فعالیت های بعد از مدرسه از قبیل (ساعات انجام تکلیف, ساعات مطالعه کتاب درسی, ساعات مطالعه کتاب کمک درسی و ساعات شرکت در کلاس های خصوصی مربوط به ریاضی (3)) با پیشرفت تحصیلی ریاضی (3) و تعیین سهم هر یک در میزان پیشرفت تحصیلی ریاضی (3) بوده است. برای این منظور از دانش آموزان پسر سال سوم تجربی شهر زنجان (ناحیه 1 و 2) نمونه ای به حجم 148 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای در قالب 9 دبیرستان (11 کلاس) انتخاب شد. متغیرهای هوش, نوع مدرسه (فقط عادی - دولتی) و نوع سوالات (نهایی کشوری) بعنوان متغیر کنترل در این رابطه مورد بررسی قرار گرفته اند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته و نتیجه آزمون ریون دانش آموزان استفاده شد. نمرات نهایی ریاضی (3) در پایان سال تحصیلی (خرداد ماه) به عنوان متغیر ملاک مورد استفاده قرار گرفته اند. نتایج پژوهش حاکی از آن است که در بین متغیرهای پیش بین بعد از کنترل هوشبهر تنها ساعات انجام تکلیف ریاضی (3) رابطه معنی داری را با پیشرفت تحصیلی ریاضی (3) دارد. در خصوص سهم فعالیت های بعد از مدرسه در پیشرفت تحصیلی نیز با توجه به رگرسیون سلسله مراتبی, در بین متغیرهای پیش بین تنها ساعات انجام تکلیف ریاضی (3) سهم معنی داری در پیشرفت تحصیلی ریاضی (3) دارد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که افزایش ساعات انجام تکلیف موجب ارتقاء پیشرفت تحصیلی ریاضی (3) شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    میکائیلو، غلامحسین، و انتصارفومنی، غلامحسین. (1391). بررسی رابطه بین فعالیت های بعد از مدرسه (انجام تکلیف, میزان مطالعه و شرکت در کلاس های خصوصی) با پیشرفت تحصیلی ریاضی (3). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 5(19)، 13-25. SID. https://sid.ir/paper/183484/fa

    Vancouver: کپی

    میکائیلو غلامحسین، انتصارفومنی غلامحسین. بررسی رابطه بین فعالیت های بعد از مدرسه (انجام تکلیف, میزان مطالعه و شرکت در کلاس های خصوصی) با پیشرفت تحصیلی ریاضی (3). آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1391؛5(19):13-25. Available from: https://sid.ir/paper/183484/fa

    IEEE: کپی

    غلامحسین میکائیلو، و غلامحسین انتصارفومنی، “بررسی رابطه بین فعالیت های بعد از مدرسه (انجام تکلیف, میزان مطالعه و شرکت در کلاس های خصوصی) با پیشرفت تحصیلی ریاضی (3)،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 5، no. 19، pp. 13–25، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183484/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button