مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,696
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش سخت رویی (مدل کوباسا و مدی) بر اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 73

چکیده

 هدف پژوهش, بررسی اثربخشی آموزش سخت رویی (مدل کوباسا و مدی) بر میزان اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه چهارم دوره ابتدایی شهر ایلام می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه چهارم دوره ابتدایی شهر ایلام بوده, حجم نمونه در این پژوهش به شیوه نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای 120 نفر بوده, که در گروه آزمایش (60 نفر) و کنترل (60 نفر) جایگزین شدند. برای سنجش متغیرهای پژوهش, از پرسش نامه اضطراب امتحان TAI و آزمون پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده شده است. طرح پژوهش, طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل می باشد, پس از انتخاب گروه های آزمایش و کنترل, ابتدا بر روی هر دو گروه پیش آزمون اجرا شد, سپس مداخله آزمایشی (آموزش سخت رویی) فقط برروی گروه آزمایش و در 12 جلسه ارائه شد و پس از اتمام برنامه, پس آزمون روی هر دوگروه اجرا شد. سپس داده ها با استفاده از تحلیل کواریانس چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد آموزش سخت رویی در سطح معنی داری کمتر از (p<0.05) موجب کاهش اضطراب امتحان و همچنین موجب افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در گروه آزمایش شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گنجی، حمزه، مامی، شهرام، امیریان، کامران، و نیازی، الیاس. (1394). اثربخشی آموزش سخت رویی (مدل کوباسا و مدی) بر اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 8(29)، 61-73. SID. https://sid.ir/paper/183489/fa

    Vancouver: کپی

    گنجی حمزه، مامی شهرام، امیریان کامران، نیازی الیاس. اثربخشی آموزش سخت رویی (مدل کوباسا و مدی) بر اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1394؛8(29):61-73. Available from: https://sid.ir/paper/183489/fa

    IEEE: کپی

    حمزه گنجی، شهرام مامی، کامران امیریان، و الیاس نیازی، “اثربخشی آموزش سخت رویی (مدل کوباسا و مدی) بر اضطراب امتحان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 8، no. 29، pp. 61–73، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183489/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا