مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دسته بندی شاخص های سنجش کیفیت محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش دسته بندی معیارها و شاخص های سنجش کیفیت کتاب های درسی به منظور ساخت ابزاری برای سنجش کیفیت کتاب های درسی دوره ابتدایی بوده است. روش تحقیق کیفی و جامعه آماری آن شامل تمامی منابع چاپی و الکترونیکی (فارسی و انگلیسی) منتشر شده در حوزه معیارهای تدوین محتوا بین سال های1379 تا 1394 و نیز تمامی آموزگاران ابتدایی شهرستان ملایر به تعداد 3150 نفر می شده است که در سال تحصیلی 95-1394 مشغول به تدریس بوده اند. از بین جامعه آماری آموزگاران تعداد 380 نفر به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب و در مطالعه شرکت داده شدند. برای جمع آوری بخشی از داده ها, بر اساس معیارهای شش گانه استخراج شده از منابع موجود در رشته برنامه ریزی درسی, مقیاسی تحت عنوان «پرسشنامه سنجش کیفیت کتاب های درسی» تهیه و پس از معتبر سازی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که ابزار معرفی شده از روایی صوری و محتوایی و نیز پایایی کافی برخوردار است و می توان از آن در سنجش کیفیت کتاب های درسی دوره ابتدایی استفاده کرد. همچنین معلوم شد که کیفیت کتاب های درسی پایه سوم دوره ابتدایی بر اساس مقیاس مورد استفاده, در کل و نیز در رابطه با تک تک معیارهای شش گانه, در وضع مناسبی است. ضمنا مشخص شد که از نظر آزمودنی ها معیارهای مربوط به مولفه تناسب محتوا با نگرش های مذهبی, بیش از سایر معیارها در کتاب های درسی پایه سوم رعایت شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یزدانی، فریدون. (1396). دسته بندی شاخص های سنجش کیفیت محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 10(37 )، 83-106. SID. https://sid.ir/paper/183624/fa

    Vancouver: کپی

    یزدانی فریدون. دسته بندی شاخص های سنجش کیفیت محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1396؛10(37 ):83-106. Available from: https://sid.ir/paper/183624/fa

    IEEE: کپی

    فریدون یزدانی، “دسته بندی شاخص های سنجش کیفیت محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 10، no. 37 ، pp. 83–106، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183624/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button