مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

733
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

697
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین و مقایسه میزان آگاهی، نگرش و علاقه دانشجویان دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های علوم پزشکی تهران نسبت به رشته تحصیلی خود در مقطع علوم پایه و هنگام فارغ التحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 217 | صفحه پایان 226

چکیده

 سابقه و هدف: داشتن آگاهی, علاقه و نگرش مثبت نسبت به رشته تحصیلی در دانشجویان موجب ایجاد تطابق بین آینده شغلی با نیازها و انتظاراتشان می گردد. این مطالعه با هدف تعیین و مقایسه میزان آگاهی, نگرش و علاقه دانشجویان دندانپزشکی و داروسازی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران نسبت به رشته تحصیلی خود انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-همبستگی روی 314 دانشجوی مقطع علوم پایه و فارغ التحصیل رشته های دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های علوم پزشکی تهران, شهید بهشتی و آزاد اسلامی تهران با روش نمونه گیری سهمیه ای انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات: پرسشنامه پژوهشگرساخته, مشخصات دموگرافیک, آگاهی, نگرش و علاقه دانشجویان بود. یافته ها: در این مطالعه, ارتباط میان آگاهی و علاقه در رشته دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی, تهران و شهیدبهشتی, مستقیم و میزان همبستگی به ترتیب, 14/0, 02/0 و 25/0 و در رشته داروسازی این ارتباط مستقیم و میزان همبستگی به ترتیب 18/0, 07/0 و 4/0 بود. میزان آگاهی در افراد فارغ التحصیل در دانشگاه های آزاد اسلامی و شهید بهشتی به صورت معنی داری بیشتر از علوم پایه و میزان نگرش مثبت در مقطع علوم پایه در هر سه دانشگاه به صورت معنی داری بیشتر از مقطع فارغ التحصیلی بود (05/0>P). میزان علاقه به رشته تحصیلی در هر دو مقطع براساس دانشگاه اختلاف معنی داری نداشت. نتیجه گیری: با توجه به رابطه مستقیم و معنی دار آگاهی و علاقه در دانشجویان و تاثیر علاقه در یادگیری, توجه به این موضوع باید در اولویت برنامه ریزی مراکز آموزش پزشکی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صاحب الزمانی، محمد، محمدی، مرضیه، و ادهمی مقدم، فرهاد. (1398). تعیین و مقایسه میزان آگاهی, نگرش و علاقه دانشجویان دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های علوم پزشکی تهران نسبت به رشته تحصیلی خود در مقطع علوم پایه و هنگام فارغ التحصیلی. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 16(3 (پیاپی 61) )، 217-226. SID. https://sid.ir/paper/184649/fa

    Vancouver: کپی

    صاحب الزمانی محمد، محمدی مرضیه، ادهمی مقدم فرهاد. تعیین و مقایسه میزان آگاهی, نگرش و علاقه دانشجویان دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های علوم پزشکی تهران نسبت به رشته تحصیلی خود در مقطع علوم پایه و هنگام فارغ التحصیلی. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1398؛16(3 (پیاپی 61) ):217-226. Available from: https://sid.ir/paper/184649/fa

    IEEE: کپی

    محمد صاحب الزمانی، مرضیه محمدی، و فرهاد ادهمی مقدم، “تعیین و مقایسه میزان آگاهی, نگرش و علاقه دانشجویان دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های علوم پزشکی تهران نسبت به رشته تحصیلی خود در مقطع علوم پایه و هنگام فارغ التحصیلی،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 16، no. 3 (پیاپی 61) ، pp. 217–226، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/184649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button