Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

811
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

844
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش و بهبود شایستگی های رهبری با روش کانون ارزیابی توسعه رهبر: مطالعه تجربی شایستگی های تحول گرایی، تیم سازی و تفکر استراتژیک

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 118

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, آموزش و بهبود شایستگی های رهبری تحول گرایی, تیم سازی و تفکر استراتژیک در مدیران یک شرکت دولتی با استفاده از روش کانون ارزیابی توسعه رهبر (کاتر) بود. روش پژوهش, روش آزمایشی (پیش آزمون-پس آزمون) بود. برای اجرای پژوهش, تعداد 10 نفر از مدیران شرکت با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابتدا آنان به مقیاس های خودکارآمدی رهبری, دانش رهبری و سناریوهای موقعیتی رهبری در قالب تست های پیش آزمون پاسخ دادند. بعد از آن, مداخله آموزشی به مدت دو روز اجرا شد که در آن ابتدا مشارکت کنندگان در شایستگی های رهبری هدف از طریق تمرین های شبیه سازی, ارزیابی شدند و سپس در راستای نیازهای توسعه ای شناسایی شده, توسط مربیان بازخورد لازم را دریافت کردند. دو هفته بعد, تست های پس آزمون توسط مشارکت کنندگان تکمیل گردید. با توجه به محدودیت تعداد نمونه پژوهش, داده های حاصله با آزمون های تی تک نمونه ای و تی زوجی با روش آماری ناپارامتریک بوت استرپ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد: طرح و محتوای "کاتر" از نظر مشارکت کنندگان و ارزیابان به طور معناداری معتبر بوده است. هم چنین, "کاتر" در حیطه عاطفی در بهبود شایستگی رهبری تیم سازی مشارکت کنندگان و در حیطه شناختی در بهبود شایستگی رهبری تحول گرایی آنان تاثیر معناداری داشته است. با این وجود, آن در بهبود شایستگی های رهبری هدف در حیطه رفتاری موثر نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رعدی افسوران، نقی، سیادت، سیدعلی، هویدا، رضا، عریضی، حمیدرضا، و ثورنتون، جورج. (1398). آموزش و بهبود شایستگی های رهبری با روش کانون ارزیابی توسعه رهبر: مطالعه تجربی شایستگی های تحول گرایی, تیم سازی و تفکر استراتژیک. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 6 (سال 26)(1 )، 97-118. SID. https://sid.ir/paper/186717/fa

    Vancouver: کپی

    رعدی افسوران نقی، سیادت سیدعلی، هویدا رضا، عریضی حمیدرضا، ثورنتون جورج. آموزش و بهبود شایستگی های رهبری با روش کانون ارزیابی توسعه رهبر: مطالعه تجربی شایستگی های تحول گرایی, تیم سازی و تفکر استراتژیک. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1398؛6 (سال 26)(1 ):97-118. Available from: https://sid.ir/paper/186717/fa

    IEEE: کپی

    نقی رعدی افسوران، سیدعلی سیادت، رضا هویدا، حمیدرضا عریضی، و جورج ثورنتون، “آموزش و بهبود شایستگی های رهبری با روش کانون ارزیابی توسعه رهبر: مطالعه تجربی شایستگی های تحول گرایی, تیم سازی و تفکر استراتژیک،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 6 (سال 26)، no. 1 ، pp. 97–118، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا