مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,142
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,077
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی شاخص های ارزیابی شایستگی های آموزشی مدیران شهرداری تهران

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 150

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, شناسایی شاخص های ارزیابی شایستگی های آموزشی مدیران شهرداری تهران است. روش تحقیق در این پژوهش, توصیفی از نوع پیمایشی است و از نظر هدف در زمره تحقیقات کاربردی قرار می گیرد. جامعه آماری در این پژوهش مدیران شهرداری تهران هستند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده سه گروه از مدیران عالی 15 نفر, مدیران میانی 45 نفر و مدیران اجرایی 62 نفر انتخاب گردیدند. برای جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته مولفه ها و شاخص های شایستگی های آموزشی مدیران براساس نظریه رابرت ال کاتز (شناسایی سطوح سه گانه مدیریتی عالی, میانی, اجرایی) استفاده گردید. پرسشنامه مورد نظر, دارای 66 سوال و مطابق با مقیاس لیکرت تنظیم شده است. روایی پرسشنامه به تایید اساتید و متخصصان حوزه مورد نظر رسید و ضریب پایایی آن نیز, با استفاده از روش آلفای کرونباخ 0.964 برآورد گردید. به منظور تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده, از آزمون استباطی t تک گروهی و آزمون تحلیل واریانس فریدمن استفاده گردید. نتایج داده های پژوهش نشان دهنده شناسایی معیارها و شاخص های هر یک از شایستگی های آموزشی مدیران و همچنین مدل مفهومی شایستگی های آموزشی مدیران شهرداری است. نتایج نشان داد که تمامی شاخص های ارزیابی شایستگی های ادراکی, شایستگی های انسانی و شایستگی های فنی مدیران ارشد در حد مطلوب است. نتایج نشان داد که تمامی شاخص های ارزیابی شایستگی های انسانی, شایستگی های فنی مدیران میانی در حد مطلوب بوده و شایستگی های ادارکی مدیران میانی در حد متوسط ارزیابی می گردد. نتایج نشان داد که تمامی شاخص های ارزیابی شایستگی های ادراکی, شایستگی های انسانی و شایستگی های فنی مدیران اجرایی در حد مطلوب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حافظی، مریم، و مرادی، فاطمه. (1396). شناسایی شاخص های ارزیابی شایستگی های آموزشی مدیران شهرداری تهران. آموزش و توسعه منابع انسانی، 4(14 )، 135-150. SID. https://sid.ir/paper/255603/fa

    Vancouver: کپی

    حافظی مریم، مرادی فاطمه. شناسایی شاخص های ارزیابی شایستگی های آموزشی مدیران شهرداری تهران. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1396؛4(14 ):135-150. Available from: https://sid.ir/paper/255603/fa

    IEEE: کپی

    مریم حافظی، و فاطمه مرادی، “شناسایی شاخص های ارزیابی شایستگی های آموزشی مدیران شهرداری تهران،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 4، no. 14 ، pp. 135–150، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255603/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button