Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,746
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,659
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نگرش به آسیب اجتماعی در دانش آموزان بر حسب زمینه های خانوادگی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 96

چکیده

 زمینه و هدف: آسیب اجتماعی از جمله مشکلات عمده ای است که امروزه گریبانگیر بسیاری از جوامع کنونی است. هدف این پژوهش مقایسه نگرش به آسیب اجتماعی در دانش آموزان متوسطه اول بر حسب زمینه های خانوادگی بود.روش شناسی: در این پژوهش از روش توصیفی از نوع علی –مقایسه ای استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان پسر متوسطه اول شهر در سال تحصیلی 97-1396 بود. حجم نمونه در این پژوهش بر اساس جدول مورگان, 152 تعیین گردید. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. برای سنجش نگرش به آسیب های اجتماعی از پرسشنامه آقایی و تیمور تاش استفاده گردید, برای تعیین روایی این پرسشنامه, از روش اعتبار صوری و برای محاسبه پایایی این پرسشنامه از روش آلفای کرانباخ استفاده گردید.یافته های پژوهش: یافته های پژوهش نشان داد که میانگین نگرش به آسیب اجتماعی دانش آموزانی که والدین آنان تحصیلات پایین تر, سن بالاتر, وضعیت اقتصادی نامطلوب تر دارند, نسبت به بقیه دانش آموزان بیشتر است. همچنین میانگین نگرش به آسیب اجتماعی دانش آموزانی که پدر آنان بیکار است, مادر آنان نیز شاغل نیست و یا پدر و مادر آنان با هم زندگی نمی کنند, نسبت به بقیه دانش آموزان بالاتر است.نتیجه گیری: از آنجایی که طبق یافته های پژوهش میانگین آسیب اجتماعی دانش آموزانی که والدین آنان سن بالاتر, تحصیلات پایین تر, وضعیت اقتصادی نامطلوب تر دارند و یا بیکار هستند, بیشتر از سایر دانش آموزان است, پیشنهاد می شود این دانش آموزان و والدین آنان برای آموزش مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری کراچی، امین، و مهرابی، امیرحسین. (1396). مقایسه نگرش به آسیب اجتماعی در دانش آموزان بر حسب زمینه های خانوادگی. انتظام اجتماعی، 9(4 )، 71-96. SID. https://sid.ir/paper/187449/fa

    Vancouver: کپی

    باقری کراچی امین، مهرابی امیرحسین. مقایسه نگرش به آسیب اجتماعی در دانش آموزان بر حسب زمینه های خانوادگی. انتظام اجتماعی[Internet]. 1396؛9(4 ):71-96. Available from: https://sid.ir/paper/187449/fa

    IEEE: کپی

    امین باقری کراچی، و امیرحسین مهرابی، “مقایسه نگرش به آسیب اجتماعی در دانش آموزان بر حسب زمینه های خانوادگی،” انتظام اجتماعی، vol. 9، no. 4 ، pp. 71–96، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187449/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا