مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,996
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین درونگرایی- برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه بین درونگرایی- برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر مقطع سوم راهنمایی و طرح پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی شهرستان اسلام آباد غرب در سال تحصیلی 90-89 بود. نمونه مورد مطالعه 280 نفر از دانش آموزان بود که با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند.آزمون شخصیتی نوجوانان آیزنک, مقیاس منبع کنترل راتر و معدل نیمسال اول دانش آموزان در سال تحصیلی 90-89 جهت جمع آوری داده های مورد نیاز به کار گرفته شد و از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون, رگرسیون تک متغیره و آزمون t برای گروه های مستقل, جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها فرض وجود رابطه بین منبع کنترل درونی و پیشرفت تحصیلی با 0.99 اطمینان را تایید, ولی رابطه معناداری بین درونگرایی و برونگرایی و پیشرفت تحصیلی به دست نیامد. دیگر یافته ها نشان داد که بین دانش آموزان درونگرا و برونگرا از نظر منبع کنترل تفاوت معناداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    یاسمی نژاد، پریسا، دبیر، مریم، و گل محمدیان، محسن. (1389). بررسی رابطه بین درونگرایی- برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر. مطالعات روانشناسی تربیتی، 7(12)، 113-130. SID. https://sid.ir/paper/188592/fa

    Vancouver: کپی

    یاسمی نژاد پریسا، دبیر مریم، گل محمدیان محسن. بررسی رابطه بین درونگرایی- برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1389؛7(12):113-130. Available from: https://sid.ir/paper/188592/fa

    IEEE: کپی

    پریسا یاسمی نژاد، مریم دبیر، و محسن گل محمدیان، “بررسی رابطه بین درونگرایی- برونگرایی و منبع کنترل با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دختر،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 7، no. 12، pp. 113–130، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button