مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

712
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه رفتار شهروندی سازمانی پلیس با کیفیت خدمات (تهران 1388)

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 135

چکیده

 رویکرد جامعه محوری پلیس به دنبال آن است که مشارکت و همکاری مردم را در شناسایی مشکلات جامعه و اداره امور پلیسی جلب کند. یکی از راه های موثر در جلب مشارکت و همکاری مردم, ارایه خدمات با کیفیت به آنها است. رفتارهای شهروندی سازمانی, رفتارهای مطلوب جمعی و اختیاری هستند که می توانند کیفیت خدمات را بهبود بخشیده و اهداف فوق را محقق سازند. هدف این تحقیق بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سـازمانی با کیفیت خدمات می باشد. سوال کلیدی این بود که آیا بین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان پلیس با ادراک کیفیت در انواع خدمات توسط ارباب رجوع رابطه وجود دارد؟ تحقیق حاضر, از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش توصیفی-همبستگی, جامعه آماری مدیران و مراجعه کنندگان واحد های خدماتی پلیس مستقر در تهران بوده. حجم نمونه مراجعه کنندگان 930 نفر تعیین و به شیوه تصادفی اتفاقی ساده انجام شد. تمام مدیران واحدها در تحقیق شرکت داده شدند. با استفاده از شاخص پودساکوف و مکینزی و شاخص سروکوئال, دونوع پرسشنامه به ترتیب برای اندازه گیری رفتار شهروندی سازمانی کارکنان و کیفیت خدمات از دیدگاه مراجعه کنندگان تدوین و توسط کارشناسان بومی سازی گردید. نتایج حاکی است بین رفتار شهروندی سازمانی کارکنان پلیس ارایه دهنده خدمات با کیفیت خدمات درک شده توسط ارباب رجوع در سطح واحد رابطه وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجیدی، عبداله. (1389). رابطه رفتار شهروندی سازمانی پلیس با کیفیت خدمات (تهران 1388). پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، 3(1)، 109-135. SID. https://sid.ir/paper/188834/fa

    Vancouver: کپی

    مجیدی عبداله. رابطه رفتار شهروندی سازمانی پلیس با کیفیت خدمات (تهران 1388). پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی[Internet]. 1389؛3(1):109-135. Available from: https://sid.ir/paper/188834/fa

    IEEE: کپی

    عبداله مجیدی، “رابطه رفتار شهروندی سازمانی پلیس با کیفیت خدمات (تهران 1388)،” پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، vol. 3، no. 1، pp. 109–135، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button