مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی چارچوب نظری مدل برنامه درسی معنوی در کتابهای درسی دینی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 53

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر طراحی و تدوین چارچوب نظری مدل برنامه درسی معنوی در کتاب های درسی دینی مقطع ابتدایی می باشد. جامعه آماری در مرحله اول شامل کلیه کتابهای درسی دینی دوره ابتدایی و در مرحله دوم شامل دانش آموزان مقطع ابتدائی شهر کرج است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای, 326 نفر به عنوان نمونه برگزیده شد. روش پژوهش در مرحله اول توصیفی از نوع تحلیل محتوا و در مرحله دوم از نوع تجربی بود. روش جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته 26 سوالی با ضریب پایایی 0.82 بود. در تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی و استنباطی آزمون T مستقل و یو من ویتنی استفاده شد. نتایج سوال های پژوهش عبارتند از :1- در مورد میزان توجه کتابهای درسی دوره ابتدایی به مولفه های معنوی بالاترین درصد (72%) به مولفه «اندیشمندی» و پایین ترین درصد (3%) به مولفه «هزینه روحی» اختصاص یافته است. 2- الگوی مناسب برنامه درسی معنوی برای مقطع ابتدایی عبارتست طراحی الگویی بر اساس چهار مولفه جهان آگاهی, دیگرآگاهی, خودآگاهی و خداآگاهی از نظر کتاب قرآن که برای هر کدام به طور جداگانه, اهداف, محتوا, روش های تدریس و ارزشیابی تدوین شده است. 3- عوامل معنوی در دو گروه آزمایش و کنترل متفاوت است ولی این مهارت ها در دو جنس یکسان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ایران نژاد، پریسا. (1391). طراحی چارچوب نظری مدل برنامه درسی معنوی در کتابهای درسی دینی دوره ابتدایی. علوم رفتاری، 4(13)، 35-53. SID. https://sid.ir/paper/190481/fa

    Vancouver: کپی

    ایران نژاد پریسا. طراحی چارچوب نظری مدل برنامه درسی معنوی در کتابهای درسی دینی دوره ابتدایی. علوم رفتاری[Internet]. 1391؛4(13):35-53. Available from: https://sid.ir/paper/190481/fa

    IEEE: کپی

    پریسا ایران نژاد، “طراحی چارچوب نظری مدل برنامه درسی معنوی در کتابهای درسی دینی دوره ابتدایی،” علوم رفتاری، vol. 4، no. 13، pp. 35–53، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190481/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button