مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,807
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,341
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش خانواده بر سلامت روانی والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 69

چکیده

 در پژوهش حاضر برای بررسی تاثیر آموزش خانواده بر سلامت روانی والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر, گروه آزمایش (یک مدرسه) به روش تصادفی خوشه ای از بین کلیه مدارس استثنایی شهر شیراز انتخاب شد, و والدین کودکان گروه گواه با توجه به سن مادران هنگام بارداری, تحصیلات و ترتیب تولد و میزان تحصیلات پدر, از دیگر مدارس با گروه آزمایش هم تراز شد. کلاس آموزش خانواده به مدت 16 جلسه 2 ساعته برای والدین گروه آزمایش اجرا گردید, قبل و پس از آموزش, سلامت روانی هر دو گروه با استفاده از آزمون GHQ-28 اندازه گیری شد, و با استفاده از آزمون t مستقل و نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها نشان داد که در سطح پنج صدم بین نمرات پیش آزمون- پس آزمون در خرده مقیاس علایم جسمانی, اضطراب و بی خوابی, کار کرد اجتماعی, افسردگی وخیم تفاوت معنی دار ایجاد شده است, به طوری که سلامت عمومی گروه آزمایش بیشتر از گروه گواه بوده و این نشان دهنده تاثیر مثبت آموزش خانواده درسلامت روانی والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شقاقی، فرهاد، کاکوجویباری، علی اصغر، و سلامی، فاطمه. (1389). تاثیر آموزش خانواده بر سلامت روانی والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. علوم رفتاری، 2(4)، 57-69. SID. https://sid.ir/paper/190506/fa

    Vancouver: کپی

    شقاقی فرهاد، کاکوجویباری علی اصغر، سلامی فاطمه. تاثیر آموزش خانواده بر سلامت روانی والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. علوم رفتاری[Internet]. 1389؛2(4):57-69. Available from: https://sid.ir/paper/190506/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد شقاقی، علی اصغر کاکوجویباری، و فاطمه سلامی، “تاثیر آموزش خانواده بر سلامت روانی والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی آموزش پذیر،” علوم رفتاری، vol. 2، no. 4، pp. 57–69، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190506/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button