مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,064
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم دبستان در رابطه با کسب مهارت های اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف از این پژوهش «مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم دبستان در رابطه با کسب مهارت های اجتماعی» می باشد.جامعه آماری در این پژوهش کلیه معلمان پایه سوم ابتدایی 4 ناحیه آموزش و پرورش شهر کرج در سال 90-1389 می باشند که تعداد آنها 783 نفر است. حجم نمونه بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه (کوکران) و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ساده 258 نفر انتخاب گردید.روش پژوهش از نوع مقایسه ای است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 50 سوالی محقق ساخته با ضریب پایایی %89.5 می باشد. پس از جمع آوری اطلاعات, داده ها به وسیله نرم افزار آماری Spss, از آمار توصیفی (فراوانی, درصد, میانگین و غیره) و جهت آزمون پرسش های تحقیق از آمار استنباطی t-test مستقل استفاده گردید.نتایج سوال های پژوهش با %99 اطمینان از نظر کارشناسان و معلمان:1- مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان در ارتباط با رفتارهای مربوط به خود نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود ندارد.2- مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان در ارتباط با رفتارهای مربوط به محیط نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود دارد و این تفاوت به نفع برنامه درسی رسمی است.3- مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان در ارتباط با رفتارهای مربوط به کار نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود ندارد.4- مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان در ارتباط با رفتارهای میان فردی نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود دارد و این تفاوت به نفع برنامه درسی رسمی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ایران نژاد، پریسا، و چیتایی، مهشاد. (1391). مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم دبستان در رابطه با کسب مهارت های اجتماعی. علوم رفتاری، 4(14)، 45-59. SID. https://sid.ir/paper/190532/fa

    Vancouver: کپی

    ایران نژاد پریسا، چیتایی مهشاد. مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم دبستان در رابطه با کسب مهارت های اجتماعی. علوم رفتاری[Internet]. 1391؛4(14):45-59. Available from: https://sid.ir/paper/190532/fa

    IEEE: کپی

    پریسا ایران نژاد، و مهشاد چیتایی، “مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم دبستان در رابطه با کسب مهارت های اجتماعی،” علوم رفتاری، vol. 4، no. 14، pp. 45–59، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button