Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1891
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1891

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    9-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1498
  • دانلود: 

    766
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور تعیین تاثیر هوش هیجانی بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر انجام گرفت. روش پژوهش،‏ توصیفی و از نوع همبستگی بود و جامعه آماری را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در سال تحصیلی 1391-1392 تشکیل می دادند که از بین 162 کارمند،‏ 131 نفر با بهره گیری از روش نمونه گیری مورگان - گرجسی بصورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها،‏ شامل پرسشنامه استاندارد ﻫﻮش ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ سیبریا شیرینگ، رﺿﺎﻳﺖ ﺷﻐﻠﻲ کندال و ﺗﻌﻬﺪ ﺳﺎزﻣﺎنی پورتر بود. از روش های آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همستگی پیرسون، رگرسیون و تحلیل عامل) برای تحلیل آماری داده های پژوهش استفاده شد. نتایج نشان داد: هوش هیجانی و مولفه های آن نتوانستند رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان را پیش بینی کنند؛ بجز مولفه خودآگاهی که توان پیش بینی تعهد سازمانی را دارا بود. (P£0.05) همچنین رضایت شغلی و مولفه های آن توان پیش بینی تعهد سازمانی را نداشتند. نتیجه اینکه عوامل متعددی در تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان یک اداره موثر است. هوش هیجانی یکی از متغییرهای مهم بشمار می رود. بنابراین برای افزایش تعهد سازمانی و رضایت شغلی بایستی برنامه ریزی همه جانبه صورت پذیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1498

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 766 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    23-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    26286
  • دانلود: 

    17488
چکیده: 

در قرن معاصر موضوع رابطه انسان و محیط و قابلیت ترجمه آن به زبان طراحی محیط و معماری، مورد توجه پژوهشگران این حوزه از دانش بوده است. در این راستا شناخت انسان و ویژگی های محیط زندگی او و چگونگی برقراری رابطه میان این دو عامل اهمیت دارد. این مقاله مروری تحلیلی بر دانش روانشناسی محیطی، رابطه دو سویه بین محیط و انسان و همچنین نظریه ‏ها و مکاتب این حوزه و تاثیر کیفیت محیط ساخته شده بر رفتار و روان انسان داشته است. در این بررسی مشخص گردیده که از تعامل دو حوزه علوم رفتاری و معماری، دانش میان رشته‏ ای «روانشناسی محیطی» به تکوین رسیده و نظریه های طراحی بر پایه نیازها و درک انسان از محیط زندگی تدوین گردیده است، لذا می توان روانشناسی محیطی را عرصه مشترک معماری و علوم رفتاری قلمداد کرد. هدف معماران از پرداختن به این دانش، تحلیل رابطه انسان و محیط و کاربرد آن در طراحی معماری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 26286

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 17488 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    45-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2221
  • دانلود: 

    1064
چکیده: 

هدف از این پژوهش «مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان کتاب تعلیمات اجتماعی پایه سوم دبستان در رابطه با کسب مهارت های اجتماعی» می باشد.جامعه آماری در این پژوهش کلیه معلمان پایه سوم ابتدایی 4 ناحیه آموزش و پرورش شهر کرج در سال 90-1389 می باشند که تعداد آنها 783 نفر است. حجم نمونه بر اساس فرمول تعیین حجم نمونه (کوکران) و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای ساده 258 نفر انتخاب گردید.روش پژوهش از نوع مقایسه ای است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 50 سوالی محقق ساخته با ضریب پایایی %89.5 می باشد. پس از جمع آوری اطلاعات، داده ها به وسیله نرم افزار آماری Spss، از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و غیره) و جهت آزمون پرسش های تحقیق از آمار استنباطی t-test مستقل استفاده گردید.نتایج سوال های پژوهش با %99 اطمینان از نظر کارشناسان و معلمان:1- مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان در ارتباط با رفتارهای مربوط به خود نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود ندارد.2- مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان در ارتباط با رفتارهای مربوط به محیط نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود دارد و این تفاوت به نفع برنامه درسی رسمی است.3- مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان در ارتباط با رفتارهای مربوط به کار نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود ندارد.4- مقایسه برنامه درسی رسمی و پنهان در ارتباط با رفتارهای میان فردی نشان داد که تفاوت معناداری بین برنامه درسی رسمی و پنهان وجود دارد و این تفاوت به نفع برنامه درسی رسمی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2221

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1064 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    61-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1919
  • دانلود: 

    1288
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی «رابطه میان هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی در میان دانشجویان» صورت گرفت. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی بود. به همین منظور از بین کلیه دانشجویان دختر و پسر مقطع کارشناسی ارشد رشته های مشاوره و باستان شناسی که در سال تحصیلی 91-90 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر مشغول به تحصیل بودند؛ 156 دانشجو بصورت تصادفی ساده به عنوان نمونه پژوهش انتخاب و بر اساس رشته تحصیلی در دو گروه قرار گرفتند. سپس جهت بررسی رابطه هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی گروه نمونه، مقیاس های تفکر انتقادی پیتر هانی، هوش هیجانی بار - آن و ادراک تعاملات اجتماعی کارل آر گلاس بعنوان ابزار پژوهش در مورد هر دو گروه مورد اجرا قرار گرفت. در پایان داده های بدست آمده با روش های آماری همبستگی و رگرسیون به وسیله نرم افزارSPSS ، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته های بدست آمده از تحلیل داده ها نشان داد که یک همبستگی و رابطه قوی بین این دو متغیر هوش هیجانی و ادراک تعاملات اجتماعی؛ و بین تفکر انتقادی و ادراک تعاملات اجتماعی وجود دارد. همچنین تحلیل یافته ها نشان داد بین هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد.بطور کلی با توجه به نتایج بدست آمده از یافته های پژوهش می توان گفت بین هوش هیجانی و تفکر انتقادی با ادراک تعاملات اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1919

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1288 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 10
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    79-91
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1116
  • دانلود: 

    634
چکیده: 

این پژوهش با هدف شناسائی موانع و چالش های اجرای تحقیقات در واحدهای آموزشی استان البرز، به روش توصیفی از نوع پیمایشی اجرا شد. جامعه آماری پژوهش شامل 220 نفر از مدیران مدارس بوده که 166 نفر به صورت تصادفی با استفاده از فرمول کوکران انتخاب گردید. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته ای است که شامل 21 سوال با مقیاس چهارگزینه ای لیکرت (کاملا موافقم - موافقم - مخالفم - کاملا مخالفم) تهیه گردید. نتایج بدست آمده حاکی از این است که مهمترین موانع و چالش های اجرای پژوهش در مدارس به ترتیب درجه اهمیت عبارتند از: نقص قوانین و مقررات، کمبود بودجه و امکانات، عدم حمایت جدی از پژوهشگران، ناکارآمدی شیوه آموزشی و ارزشیابی و عدم بکارگیری یافته های پژوهشی در واحدهای آموزشی هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1116

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 634 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    93-111
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2249
  • دانلود: 

    1581
چکیده: 

هدف از اجرای این تحقیق بررسی تاثیر رنگ آمیزی درمانی بر بهبود خودانگاره و کاهش اضطراب دختران نوجوان عادی بوده است. گروه نمونه شامل 50 دختر دانش آموز پایه های اول و دوم دبیرستان در منطقه 1 آموزش و پرورش شهر کرج بود، که با روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای تحقیق شامل آزمون اضطراب کتل و آزمون خودپنداره سارسوات و روش تحقیق آزمایشی یک گروهی با پیش و پس آزمون بوده است. در ابتدا دو آزمون تحقیق روی آزمودنی ها اجرا و سپس روش درمانی به مدت یک ماه ارائه گردید و پس از آن آزمون ها مجددا اجرا شدند. نتایج با آزمون t وابسته مورد بررسی قرار گرفتند و نشان دادند در اکثر خرده آزمون های خودپنداره بهبود معنی دار رخ داده بود. در همه خرده آزمون های اضطراب کاهش دیده شد ولی فقط نمرات اصلی و تراز شده اضطراب کل کاهش معنی دار داشتند. این نتایج تایید کننده نتایج حاصل از بررسی تاثیر رنگ آمیزی درمانی بر دختران بزهکار می باشد.نتایج در چارچوب ارتباط بین گفتار درونی و مرکز ادراک اجتماعی در لب پیشانی مورد بحث قرار گرفت. این تحقیق نشان میدهد روش رنگ آمیزی درمانی می تواند به عنوان بک روش مکمل برای بهبود خودانگاره و کاهش اضطراب مورد استفاده متخصصین قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2249

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1581 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    113-125
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1453
  • دانلود: 

    1068
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر به منظور تعیین رابطه خودمتمایزسازی و سطح تحول من با سازگاری زناشوئی در زوجین مراجعه کننده به کلینیک های مشاوره انجام شد.روش: آزمودنی های پژوهش 65 زوج (65 زن و 65 مرد) بود که به روش نمونه گیری در دسترس از بین زوجین مراجعه کننده به کلینیک های مشاوره در شهر تهران انتخاب شدند. این پژوهش با استفاده از روش تحقیق همبستگی انجام شد. بوسیله پرسشنامه های خودمتمایزسازی، سطح تحول من و سازگاری زناشوئی اطلاعات و داده ها جمع آوری شد و با استفاده از روش های آماری رگرسیون چند متغیری و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که بین خودمتمایزسازی و سطح تحول من با سازگاری زناشوئی در گروه مردان و زنان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین یافته های حاصل از تحلیل ضرایب همبستگی پیرسون نشان داد که بین خودمتمایزسازی، سطح تحول من و سازگاری زناشوئی در مردان و زنان رابطه معناداری وجود دارد.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش شواهدی را پیشنهاد می کند که تعامل خودمتمایزسازی و سطح تحول من می تواند سازگاری زناشوئی را در همسران تبیین کند. این متغیرها از طریق مکانیزم های متعادل سازی احساس تعلق به خانواده مبدا و استقلال در پرتوی روابط بین فردی و درون فردی و رشد شخصی می توانند سازگاری همسران را تحت تاثیر قرار دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1453

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1068 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    4
  • شماره: 

    14
  • صفحات: 

    127-144
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1156
  • دانلود: 

    1499
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی علل اصلی اقدام به خودکشی و فرایند تصمیم گیری آن در زنان استان ایلام در ایران و زنان شهر دوشنبه در تاجیکستان می باشد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و با استفاده از رویکرد روش شناسی کیفی انجام شده است جامعه آماری این پژوهش در برگیرنده زنان نجات یافته ای است که در سال 1391 اقدام به خودکشی و خودسوزی کرده بودند 30 زن در استان ایلام و 30 زن در شهر دوشنبه و توابع آن به شیوه نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری اطلاعات، مصاحبه عمیق صورت گرفت. و در تحلیل داده ها، از روش کدگذاری موضوعی استفاده شده است.یافته ها: نتایج این پژوهش بیانگر این است که فقر اقتصادی و فرهنگ سنتی که از عوامل اصلی ایجاد خشونت خانگی، سلطه مردان بر زنان و دخالت خانواده شوهر، ایجاد احساس بی ارزشی و عدم حرمت نفس در این زنان است، جرات اقدام به خودکشی را به بدترین شیوه برای آنها پدید آورده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1156

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1499 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button