Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4022
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4022

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1425
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1425

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    9-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1438
  • دانلود: 

    881
چکیده: 

این مقاله به شناخت مبانی نظری کارکردهای روانشناختی رسانه ها می پردازد که بر این اساس، یکی از کارکردهای مهم روانشناختی رسانه شکل دادن به اولویت های اندیشه ای مخاطبان است. شکل گیری اولویت مخاطبان به نوعی تاثیر کارکردهای روانشناختی رسانه ها را نشان می دهد.در این مقاله نظریه های مرتبط شامل برجسته سازی، دروازه بانی و کارکردهای رسانه مطرح شده است و پس از بررسی چنین نتیجه گیری شده است که اولویت رسانه بر روی برجسته سازی همگانی و برجسته سازی مباحث اجتماعی تاثیر می گذارد. در اولویت رسانه ابعادی نظیر مشهود بودن (میزان بازنمایی و پوشش یک موضوع خبری)، برجستگی موضوع از نظر مخاطب (تناسب محتوای خبر با نیازهای مخاطب) مهم است و رسانه می تواند با استفاده از این کارکرد به لحاظ روانشناختی و اجتماعی مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد.یادآور می شود این مقاله حاصل از پایان نامه کارشناسی ارشد با همین موضوع با رویکرد تبیینی به سازوکارهای رادیو جوان ایران است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1438

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 881 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    21-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4177
  • دانلود: 

    1756
چکیده: 

هدف از این پژوهش بررسی میزان و نوع اختلال های رفتاری و سطح کیفیت زندگی کودکان دارای سندرم داون، کودکان درخودمانده و کودکان عادی بود. به همین منظور، تعداد 220 نفر از کودکان درخودمانده، کودکان دارای سندرم داون و کودکان عادی در محدوده جغرافیایی شهرستان تهران به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. روش پژوهش از نوع علی-مقایسه ای بود. برای ارزیابی اختلال های رفتاری هر سه گروه کودکان از سیاهه رفتاری آخنباخ گزارش والدین (آخنباخ و رسکورلا، 2001) و برای ارزیابی و برآورد سطح کیفیت زندگی هر سه گروه کودکان از سیاهه کیفیت زندگی کودکان فرم والدین (وارنی، 2009-1998) استفاده شد. داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی شامل فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد و روشهای آمار استنباطی مانند تحلیل واریانس چند متغیره، آزمون t و تحلیل واریانس یک راهه با بهره گیری از نرم افزار SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان دادند که سطح کیفیت زندگی کودکان درخودمانده پایین تر از کودکان دارای سندرم داون بود و کودکان عادی وضعیت بهتری نسبت به دو گروه دیگر داشتند. در اختلال عاطفی و اضطرابی و جسمانی کودکان درخودمانده و داون تقریبا یکسان و نسبت به کودکان عادی اختلال بیشتری داشتند. کودکان درخودمانده بالاترین و کودکان عادی پایین ترین میزان بیش فعالی را از خود نشان دادند اما در رفتار مقابله ای و مشکلات سلوک هیچ یک از گروه ها باهم تفاوت نداشتند. نتایج این مطالعه می تواند گام مهمی در شناخت وضعیت کیفیت زندگی و اختلال های رفتاری کودکان دارای سندرم داون، کودکان درخودمانده و عادی و نیز بهبود کیفیت زندگی آنها باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4177

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1756 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    39-53
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1242
  • دانلود: 

    830
چکیده: 

مقدمه: هدف از پژوهش حاضر بررسی راهبردهای مقابله با استرس و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در سال تحصیلی 89-88 میباشد. روش: تحقیق حاضر از نوع توصیفی - پس رویدادی میباشد. با استفاده از نمونه گیری طبقه ای 350 نفر از دانشجویان انتخاب شدند. یافته ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که دانشجویان در مقابله با استرس از راهبردهای مقابله عقلانی بیشتر از راهبردهای مقابله هیجانی و اجتنابی استفاده میکنند. دانشجویان دختر بیشتر از راهبردهای عقلانی، هیجانی و اجتنابی استفاده میکنند در حالی که دانشجویان پسر بیشتر از راهبردهای عقلانی، انفصالی استفاده میکنند. بین راهبرد مقابله ای عقلانی با عملکرد تحصیلی ارتباط مثبت معنی داری وجود داشت. بین عملکرد تحصیلی و مقابله هیجان مدار ارتباط منفی معناداری وجود داشت. نتیجه گیری: دانشجویان از راهبردهای عقلانی و مساله مدار در شرایط استرس زای زندگی بیشتر از راهبردهای دیگر استفاده میکنند و دانشجویانی که از راهبردهای عقلانی بیشتر استفاده میکنند و از راهبردهای هیجان مدار کمتر استفاده میکنند وضعیت تحصیلی بهتری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1242

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 830 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    55-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1404
  • دانلود: 

    812
چکیده: 

هراس اجتماعی اختلالی است که به وسیله اضطراب مضمحل کننده و خجالت کشیدن در محیط اجتماعی قابل شناسایی است. اینگونه افراد همواره یک ترس شدید مزمن و پایدار از مورد توجه و بررسی قرار گرفتن توسط دیگران دارند. به منظور مقایسه اثربخشی سه روش درمان حساسیت زدایی تدریجی، جرات آموزی و تلفیقی (حساسیت زدایی تدریجی+جرات آموزی) و مقایسه آنها با گروه کنترل در درمان هراس اجتماعی 320 نفر از مبتلایان به صورت تصادفی در چهار گروه 8 نفری آزمایش و کنترل گمارده شدند.جهت ارزیابی علایم هراس اجتماعی از مصاحبه و پنج پرسشنامه که شامل مقیاس اضطراب زونگ، مقیاس اجتناب و فشار اجتماعی، مقیاس ترس از ارزیابی منفی، پرسشنامه جرات آموزی و مقیاس ارزیابی درمانگر می باشد، قبل و بعد از مداخلات درمانی و در یک دوره پیگیری سه ماهه استفاده گردید.نتایج نشان داد که روش های درمان حساسیت زدایی تدریجی، جرات آموزی و تلفیقی تنها در طول دوره درمان موثر بوده و بعد از دوره درمان (دوره پیگیری) از اثر بخشی روش های فوق کاسته شده است. در ضمن مشخص شد که روش تلفیقی نسبت به دو روش دیگر در درمان اختلال هراس اجتماعی موثرتر بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1404

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 812 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    75-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    961
  • دانلود: 

    1006
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزشهای مربوط به ارتباطات جنسی زوجین بر ارتقاء سطح سلامت جنسی آن ها بود. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان متاهل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در سال تحصیلی 89-1388 بودند. نمونه این پژوهش را 50 نفر از این دانشجویان تشکیل می دادند که از بین جامعه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده و به روش استفاده از جدول اعداد تصادفی انتخاب شدند و به دو گروه آزمایشی و گواه تقسیم شدند (گروه آزمایشی 25 نفر و گروه گواه 25 نفر ). پژوهش به روش تحقیق آزمایشی با استفاده از «طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل» انجام شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه محقق-ساخته بود. پس از گمارش تصادفی آزمودنی ها در گروه های گواه و آزمایشی، ابتدا بر روی هر دو گروه پیش آزمون اجرا گردید، سپس مداخله آزمایشی (آموزشهای مربوط به ارتباطات جنسی) در 6 جلسه 1.5 ساعته بر روی گروه آزمایشی ارائه گردید و پس از اتمام برنامه آموزش، پس آزمون بر روی هر دو گروه اجرا شد. در ادامه، داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس یک سویه (آنوا) و دوسویه (مانوا) تجزیه و تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش ارتباطات جنسی موجب افزایش سطح سلامت جنسی دانشجویان گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه شده است. سطح معناداری در این پژوهش p<0.001 بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 961

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1006 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    91-106
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2257
  • دانلود: 

    1092
چکیده: 

در طول سالیان گذشته امتحان و استفاده از نمره به عنوان یک شاخص مهم درآموزش و پرورش ایران نقش بسزایی در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان و ارتقای آنها به پایه بالاتر داشته است، شورای عالی آموزش و پرورش برای رفع پیامد های منفی امتحانات سنتی، با اصلاح نظام ارزشیابی و اجرای آزمایشی طرح ارزشیابی توصیفی درتعداد محدودی از مدارس دوره ابتدایی از سال 82-1381 موافقت کرد. طرح مذکور در سال تحصیلی جاری به صورت آزمایشی در پایه های چهارم و پنجم ابتدایی برخی از مناطق آموزشی تهران اجرا شد. این پژوهش با هدف بررسی نگرش مدیران ،معاونان ،معلمین ووالدین دانش آموزان ابتدایی درباره طرح ارزشیابی توصیفی(مطالعه موردی پایه های چهارم و پنجم ابتدایی ازمناطق منتخب شهر تهران درسال تحصیلی89-1388 )انجام شده است. روش پژوهش از نوع تحقیقات پیمایشی است. داده های مربوط به سوالات پژوهشی بااستفاده از پرسشنامه جمع آوری شده است جامعه آماری والدین دانش آموزان مشمول طرح ارزشیابی توصیفی موضوع مورد مطالعه این پژوهش در شهر تهران برابر با 2116 نفر است دراین پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شده است. یعنی براساس موقعیت جغرافیایی و به روش تصادفی از هر منطقه جغرافیایی یک منطقه انتخاب وسپس از هر مدرسه یک پایه چهارم ویک پایه پنجم مورد بررسی قرار گرفتند که حجم نمونه شامل 10کلاس به تعداد 300 نفر از اولیاء دانش آموزان،5 مدیر، 5 معاون و 10 آموزگار، مدرسه می باشند.یافته های حاصل از پژوهش حاکی ازآن است:1. نظرات مجریان طرح( مدیران ،معاونان ،معلمین) حاکی از موفقیت نسبتا زیاد طرح ارزشیابی توصیفی در نمونه این تحقیق می باشد.2. نگرش مدیران ،معاونان ،معلمین مدارس دخترانه نسبت به ارزشیابی توصیفی مثبت تر است.3. نظر والدین دانش آموزان، طرح ارزشیابی توصیفی از موفقیت نسبتا زیادی برخودار است.4. دربررسی نظرات والدین دانش آموزان مدارس مورد مطالعه رابطه معنی داری بین هریک از سوالات پرسشنامه با منطقه، جنسیت مدرسه، جنسیت، سن، تحصیلات و شغل پاسخگو ارائه شده است.وبا مقایسه میانگین ها علیرغم اینکه ملاحظه می شود اولیای مدارس دخترانه ارزشیابی توصیفی راموفق تر می دانند این اختلاف میانگین معنی دار نیست وتفاوتی بین آنها وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2257

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1092 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

قدرتی مهدی

نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    107-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2900
  • دانلود: 

    1476
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر مقایسه خلاقیت دانش آموزان تیزهوش دختر در موقعیت های مختلف آموزشی (مدارس سمپاد، غیرانتفاعی و دولتی) بود. تعداد 166 دانش آموز در پژوهش حاضر شرکت داشتند که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و دو ابزار اندازه گیری آزمون هوش ماتریس های پیشرونده ریون و آزمون تفکر خلاق تورنس (فرم ب تصویری) مورد استفاده قرار گرفت. داده های پژوهش با استفاده از روش آماری تحلیل واریانس مورد پردازش قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین دانش آموزان تیزهوش در سه موقعیت آموزشی از نظر خلاقیت تفاوت معناداری وجود دارد. این یافته ها بیانگر این است که دانش آموزان دختر تیزهوش در مدارس استعدادهای درخشان در خلاقیت و برخی از مولفه های آن به طور معناداری بالاتر از دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی و دولتی هستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2900

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1476 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
نشریه: 

علوم رفتاری

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1389
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    6
  • صفحات: 

    123-141
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1238
  • دانلود: 

    692
چکیده: 

با رشد و توسعه جامعه شناسی در فرآیند نوسازی علمی و اجتماعی در ایران، نقد و ارزیابی این شاخه علمی نیازمند توجه همه جانبه می باشد. پژوهش حاضر با استفاده از نظریه های «فرانک» و «کل» به نقد و بررسی عوامل موثر در فرآیند توسعه جامعه شناسی در ایران پرداخته است تا تحلیلی جامع تر از روند توسعه جامعه شناسی در ایران ارائه گردد.این امر مستلزم آن بود تا نظرات این دو متفکر به خوبی شناخته شده، آنگاه جایگاه جامعه شناسی در ایران طبق نظرات آن ها مشخص شده و سپس به تبیین فرآیند توسعه این علم در ایران پرداخته شود.روش پژوهش هم روش اسنادی است که داده ها پس از گردآوری طبقه بندی و سپس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.نتایج پژوهش نشانگر آن است که علیرغم فعالیت هایی که در راستای توسعه جامعه شناسی صورت گرفته، اما این رشته نتوانسته عملکرد مطلوبی داشته باشد و توسعه آن، توسعه ای وابسته و پیرامونی است و لذا این علم در ایران توان پاسخگویی کامل و اساسی به نیازها و ضرورت های جامعه در حال تحول ما را ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1238

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 692 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button