مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,962
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی بیمه شدگان اصلی، از حمایت ها و خدمات بیمه ای و درمانی (مطالعه موردی تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد در سال 1389)

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 98

چکیده

 شعب بیمه ای و مراکز درمانی, با ارایه خدماتی از قبیل؛ بیمه بازنشستگی, غرامت بیماری, بیمه بیکاری, کمک وسایل پزشکی, کمک هزینه ازدواج و خدمات درمانی, نقش مهمی در ایجاد رضایت خاطر بیمه شدگان برعهده دارند. این پژوهش با روش اسنادی و اساسا با روش پیمایشی, با هدف بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی بیمه شدگان اصلی, از این حمایت ها و خدمات در شهرستان خرم آباد, در سال 1389 صورت گرفته, که از بین جامعه آماری, یعنی 61649 نفر بیمه شده اصلی, اقدام به نمونه گیری احتمالی با شیوه تصادفی ساده شد. ضریب اعتبار ابزار مورد استفاده (پرسشنامه), با استفاده از آلفای کرونباخ, بالاتر از 70 درصد برآورد شد, سپس 400 پرسشنامه, با همکاری تعدادی از پرسشگران, در بین تعداد حجم نمونه مورد نظر, توزیع گردید و با استفاده از نرم افزار SPSS, نسبت به تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات جمع آوری شده, اقدام شد. بر اساس یافته های نرم افزار تحقیق, ضمن این که بین تمام متغیرهای تحقیق همبستگی قابل توجهی وجود داشت, نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد که, اولین عامل تاثیرگذار (بیشترین ضریب) متعلق به عامل سن می باشد, که رضایت مندی افراد مسن از افراد جوان بیشتر بود (متغیر سن, 0.51), رضایت متاهلین بالاتر از افراد مجرد (متغیر تاهل, 0.26), نحوه برخورد کارکنان با بیمه شدگان (0.21), متغیر آگاهی هم در حدود 0.14 صدم بود. نوع بیمه به میزان 0.08 تاثیر داشت. بطوری که استفاده کنندگان از بیمه اختیاری, رضایت بالاتری, نسبت به بیمه اجباری دارند. همچنین نتایج نشان داد که سهولت دسترسی به خدمات درحد 0.05 موثر می باشد. در مجموع میزان رضایت افراد تحت پوشش از خدمات بیمه ای و درمانی در حد متوسط روبه پایین, مشاهده گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ساعی ارسی، ایرج، و خسروی، هدایت. (1389). بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی بیمه شدگان اصلی, از حمایت ها و خدمات بیمه ای و درمانی (مطالعه موردی تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد در سال 1389). علوم رفتاری، 2(5)، 75-98. SID. https://sid.ir/paper/190562/fa

    Vancouver: کپی

    ساعی ارسی ایرج، خسروی هدایت. بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی بیمه شدگان اصلی, از حمایت ها و خدمات بیمه ای و درمانی (مطالعه موردی تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد در سال 1389). علوم رفتاری[Internet]. 1389؛2(5):75-98. Available from: https://sid.ir/paper/190562/fa

    IEEE: کپی

    ایرج ساعی ارسی، و هدایت خسروی، “بررسی عوامل موثر بر رضایت مندی بیمه شدگان اصلی, از حمایت ها و خدمات بیمه ای و درمانی (مطالعه موردی تامین اجتماعی شهرستان خرم آباد در سال 1389)،” علوم رفتاری، vol. 2، no. 5، pp. 75–98، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button