مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر: رویکردی جامع و سیستمی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 17

چکیده

 مقدمه: آموزش همگانی به عنوان یکی از مهم ترین روش های پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی تلقی می شود. از این رو, ترسیم مدلی برای طراحی و اجرای این آموزش ها اهمیت زیادی دارد, تحقیق حاضر با این هدف اجرا شده است.روش: پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها ترکیبی بود. ابزار در بخش کیفی اسناد و مدارک سازمانی, مصاحبه نیمه ساختاریافته و گروه های کانونی و در بخش کمی پرسشنامه بود. جامعه آماری را خبرگان, مطلعان آموزش همگانی, مدیران و برنامه ریزان جمعیت تشکیل دادند. نمونه گیری از نوع هدفمند و حجم نمونه تا آنجا ادامه یافت که داده ها به اشباع نظری برسند. برای اعتبارسنجی مدل, 17 نفر از مشارکت کنندگان به پرسشنامه پاسخ دادند. روایی در بخش کیفی از نوع بررسی توسط مشارکت-کنندگان و در بخش کمی از نوع روایی محتوایی استفاده شد. پایایی از نوع ضریب آلفای کرونباخ بود که میزان آن 0.98 محاسبه شد.یافته ها: آموزش همگانی در زمینه سازمانی, قوانین و مقررات, ساختار و فرایند دارای آسیب است.همچنین مدل آموزش همگانی مبتنی بر مولفه های همچون نیازسنجی, طراحی, اجرا, ارزشیابی و مکانیزم های انگیزشی و در دو بخش آموزش حضوری و غیرحضوری قابل ارائه است. اعتبارسنجی با استفاده از آزمون t تک گروهی نشان داد, الگوی آموزش حضوری (P>0.05, t=0.25) و آموزش غیرحضوری (P>0.05, t=-0.17) از ملاک مورد نظر (اعتبار) لازم برخوردار بود.نتیجه گیری: بر اساس نتایج, الگویی جامع, کل گرا و سیستماتیک برای آموزش همگانی در دو بخش حضوری و غیرحضوری قابل ارائه است و برای اثربخشی آموزش ها باید به زیرسیستم هایی همچون نیازسنجی, طراحی, اجرا, ارزشیابی و مکانیزم های انگیزشی توجه کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پورکریمی، جواد. (1394). ارائه مدل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر: رویکردی جامع و سیستمی. امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)، 7(4)، 1-17. SID. https://sid.ir/paper/190868/fa

    Vancouver: کپی

    پورکریمی جواد. ارائه مدل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر: رویکردی جامع و سیستمی. امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)[Internet]. 1394؛7(4):1-17. Available from: https://sid.ir/paper/190868/fa

    IEEE: کپی

    جواد پورکریمی، “ارائه مدل آموزش همگانی جمعیت هلال احمر: رویکردی جامع و سیستمی،” امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief)، vol. 7، no. 4، pp. 1–17، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190868/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button