مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

985
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مبتنی بر دستورالعمل های بالینی بر عملکرد پرستاران در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش های ویژه مراکز آموزشی- درمانی شهر ارومیه در شیفت شب

صفحات

 صفحه شروع 843 | صفحه پایان 850

چکیده

 پیش زمینه و هدف: آموزش پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور بر اساس دستورالعمل­ های بالینی می ­تواند در پیشگیری از بروز آن موثر باشد, اما اینکه آموزش در شیف های مختلف چه تاثیراتی خواهد داشت جای سوال دارد؛ ازاین رو بر آن شدیم تا مطالعه ­ای تحت عنوان تاثیر آموزش مبتنی بر دستورالعمل ­های بالینی بر عملکرد پرستاران در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش ­های ویژه شهر ارومیه در شیف شب را انجام دهیم.مواد و روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی تعداد 60 پرستار (گروه کنترل و مداخله) شاغل در بخش­ مراقبت­های ویژه شهرستان ارومیه که به صورت در دسترس وارد مطالعه شدند؛ برای گروه آموزش از چهار جلسه آموزش, نصب پوستر بالای سر بیماران و دادن پمفلت استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های کای اسکوئر و تی تست استفاده شد.یافته ها: نمره عملکرد کلی پرستاران در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور برای گروه کنترل برابر 16.23±2.28 و برای گروه مداخله برابر 24.43±2.12 بود که نشان­گر تفاوت آماری معنی داری بین دو گروه کنترل و مداخله می­ باشد (p<0.001).بحث و نتیجه گیری: با توجه به تاثیر مثبت آموزش در کاهش بروز پنومونی وابسته به ونتیلاتور در مطالعه حاضر, دادن پمفلت, استفاده از پوستر و شرکت در دوره ­های آموزشی ضرورت داشته و توصیه می ­شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    گلجبینی، سیران، فرزین، هاله، همتی مسلک پاک، معصومه، و خانبابایی گول، مهدی. (1396). تاثیر آموزش مبتنی بر دستورالعمل های بالینی بر عملکرد پرستاران در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش های ویژه مراکز آموزشی- درمانی شهر ارومیه در شیفت شب. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 15(11 (پی در پی 100) )، 843-850. SID. https://sid.ir/paper/191219/fa

    Vancouver: کپی

    گلجبینی سیران، فرزین هاله، همتی مسلک پاک معصومه، خانبابایی گول مهدی. تاثیر آموزش مبتنی بر دستورالعمل های بالینی بر عملکرد پرستاران در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش های ویژه مراکز آموزشی- درمانی شهر ارومیه در شیفت شب. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1396؛15(11 (پی در پی 100) ):843-850. Available from: https://sid.ir/paper/191219/fa

    IEEE: کپی

    سیران گلجبینی، هاله فرزین، معصومه همتی مسلک پاک، و مهدی خانبابایی گول، “تاثیر آموزش مبتنی بر دستورالعمل های بالینی بر عملکرد پرستاران در پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش های ویژه مراکز آموزشی- درمانی شهر ارومیه در شیفت شب،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 15، no. 11 (پی در پی 100) ، pp. 843–850، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button