مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

678
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش پرستاران بر اساس گایدلاین های بالینی در اقدامات پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش مراقبت های ویژه

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: توجه به حل معضل پنومونی وابسته به ونتیلاتور به عنوان شایع ترین عفونت بیمارستانی به کمک روش های نوین آموزشی امری ضروری می باشد. مطالعه حاضر با هدف تأثیر آموزش پرستاران بر اساس گایدلاین های بالینی در اقدامات پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش مراقبت های ویژه انجام شد. روش کار: این مطالعه نیمه تجربی در سال 1397 در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان شهر تبریز انجام شد. یکصد پرستار شاغل با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در گروه مداخله و کنترل تخصیص یافتند. مداخله شامل برگزاری کلاس, ارائه پمفلت و جزوه آموزشیبود. قبل و بعد از مداخله با استفاده از چک لیست مشاهده عملکرد پرستاران مورد ارزیابی قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون کای اسکوئر و آزمون تی تست و همچنین نسخه 19 نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. میزان p کمتر از 0. 05 معنی دار در نظر گرفته شد. یافته ها: میانگین± انحراف معیار سن کل شرکت کنندگان برابر 15/5 ± 66/37 بود. بررسی های انجام شده قبل از مداخله حاکی از آن بود که میانگین ± انحراف معیار عملکرد پرستاران دو گروه قبل از مداخله از نظر آماری بدون اختلاف معنادار بود (721/0=P) پس از مداخله نیز نتایج نشان دهنده قرار گیری هر دو گروه در سطح " نسبتاً مطلوب" بود به نحوی که گروه کنترل در این سطح, کمترین نمره و گروه مداخله بیشترین نمره را کسب نمده اند؛ همچنین تأثیر مثبت و معنی دار آموزش در تمامی ابعاد پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور به جز بعد پیشگیری از آسپیراسیون (480/0=P) مشاهده شد. نتیجه گیری: آموزش مهارت های بالینی بر اساس دستورالعمل های اصولی و مرتبط تا حد زیادی بر حل مشکلات ناشی از سطح پایین آگاهی پرستاران مؤثر می باشد و محققین, دوره های آموزشی ضمن خدمت جهت پیشگیری از این عفونت را پیشنهاد می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی پورانوری، حسن، عیدی، محمود، منتظر، مجید، و الوندفر، دارا. (1398). تأثیر آموزش پرستاران بر اساس گایدلاین های بالینی در اقدامات پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش مراقبت های ویژه. پژوهش پرستاری، 14(4 )، 35-42. SID. https://sid.ir/paper/377031/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی پورانوری حسن، عیدی محمود، منتظر مجید، الوندفر دارا. تأثیر آموزش پرستاران بر اساس گایدلاین های بالینی در اقدامات پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش مراقبت های ویژه. پژوهش پرستاری[Internet]. 1398؛14(4 ):35-42. Available from: https://sid.ir/paper/377031/fa

    IEEE: کپی

    حسن محمدی پورانوری، محمود عیدی، مجید منتظر، و دارا الوندفر، “تأثیر آموزش پرستاران بر اساس گایدلاین های بالینی در اقدامات پیشگیری از پنومونی وابسته به ونتیلاتور در بخش مراقبت های ویژه،” پژوهش پرستاری، vol. 14، no. 4 ، pp. 35–42، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button