مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,369
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین روابط علی- معلولی شاخصهای توسعه ای علم و فناوری دانشگاه ها مبتنی بر مدلسازی ساختاری تفسیری و نقشه شناختی خاکستری با رویکرد کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: دانشگاه علم و صنعت ایران)

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 72

چکیده

 دانشگاه یکی از مهم ترین نهادهای هر جامعه ای است و عملکرد آن تاثیر به سزایی در نیل به اهداف آن جامعه دارد. هدف از پژوهش حاضر شناسایی مهم ترین فاکتورهای حیاتی موفقیت موسسات آموزش عالی است. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی- پیمایشی است. پس از بررسی ادبیات پژوهش و شناسایی اهداف و استراتژی های موجود در چهار حوزه کارت امتیازی متوازن, پرسشنامه ای تنظیم شده و در میان اساتید و مدیران دانشگاهی توزیع شد تا با امتیازدهی بر اساس طیف لیکرت مهم ترین اهداف هر حوزه را مشخص کنند. با استفاده از روش p-value فاکتورهای مهم شناسایی شدند.در ادامه با بهره گیری از نظرات چند تن از خبرگان, نقشه استراتژی دانشگاه با بهره گیری از مدلسازی ساختاری تفسیری با رویکرد کارت امتیازی متوازن طراحی شد. سپس پرسشنامه دیگری تنظیم شده و در آن به دریافت نظرات خبرگان مبنی بر میزان اهمیت روابط موجود در نقشه استراتژی پرداخته شده و نتایج با استفاده از نرم افزار FCmapper تحلیل شدند و کلیدی ترین فاکتورهای موجود در نقشه استراتژی بر اساس شاخص مرکزیت شناسایی شدند. نتایج پژوهش نشان از تاثیر پذیری و تاثیرگذاری بالای فاکتورهایی مانند «الهام بخشی به دانشجویان برای رشد و شکوفایی استعدادها», «انگیزش اساتید و کارکنان و دانشجویان», «فراهم آوردن زمینه های پیشرفت اساتید», «دسترسی به مراکز پژوهشی و ارتباط با دانشگاه های برتر دنیا» دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی احمدی، علیرضا، جعفری اسکندری، میثم، خالقی، غلامحسین، و سلسبیل، مهسا. (1393). تعیین روابط علی- معلولی شاخصهای توسعه ای علم و فناوری دانشگاه ها مبتنی بر مدلسازی ساختاری تفسیری و نقشه شناختی خاکستری با رویکرد کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: دانشگاه علم و صنعت ایران). مطالعات کمی در مدیریت، 5(2)، 53-72. SID. https://sid.ir/paper/192025/fa

    Vancouver: کپی

    علی احمدی علیرضا، جعفری اسکندری میثم، خالقی غلامحسین، سلسبیل مهسا. تعیین روابط علی- معلولی شاخصهای توسعه ای علم و فناوری دانشگاه ها مبتنی بر مدلسازی ساختاری تفسیری و نقشه شناختی خاکستری با رویکرد کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: دانشگاه علم و صنعت ایران). مطالعات کمی در مدیریت[Internet]. 1393؛5(2):53-72. Available from: https://sid.ir/paper/192025/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا علی احمدی، میثم جعفری اسکندری، غلامحسین خالقی، و مهسا سلسبیل، “تعیین روابط علی- معلولی شاخصهای توسعه ای علم و فناوری دانشگاه ها مبتنی بر مدلسازی ساختاری تفسیری و نقشه شناختی خاکستری با رویکرد کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: دانشگاه علم و صنعت ایران)،” مطالعات کمی در مدیریت، vol. 5، no. 2، pp. 53–72، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/192025/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button