مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

784
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

15

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر درجه تمرکز و هزینه های تبلیغات بر سودآوری در بخش صنعت ایران (رهیافت داده های تابلویی پویا)

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 30

چکیده

 در حالی که سابقه مطالعات و وضع قوانین ضد انحصار و تسهیل رقابت در دنیا به بیش از 120 سال میرسد, اما این مساله در ایران سابقه طولانی ندارد و از تصویب قانون تشویق رقابت و شکل گیری شورای رقابت در ایران زمان زیادی نمیگذرد. با این حال اختصاص یک فصل از قانون برنامه چهارم توسعه ج.ا.ا به رقابت پذیری فعالیت های اقتصادی, حاکی از اهمیت این موضوع در اقتصاد ایران است.این مطالعه به ارزیابی تاثیر درجه تمرکز و هزینه های تبلیغات بر سودآوری در بخش صنعت ایران می پردازد. برای این منظور از داده های مربوط به کارگاه های صنعتی ده نفر کارکن و بالاتر طی سال های 1381-1374 استفاده شده و مدل اقتصاد سنجی با استفاده از تکنیک داده های تابلویی پویاDPD) ) برآورد گردیده است. نتایج این مطالعه حاکی از آن است که نرخ سودآوری در صنایع متمرکز و انحصاری ایران بالاتر بوده و تبلیغات نیز اثر مستقیمی بر سودآوری صنایع ایران داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فلاحی، فیروز، و دهقانی، علی. (1389). ارزیابی تاثیر درجه تمرکز و هزینه های تبلیغات بر سودآوری در بخش صنعت ایران (رهیافت داده های تابلویی پویا). پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی، 1(1 (1))، 9-30. SID. https://sid.ir/paper/192111/fa

    Vancouver: کپی

    فلاحی فیروز، دهقانی علی. ارزیابی تاثیر درجه تمرکز و هزینه های تبلیغات بر سودآوری در بخش صنعت ایران (رهیافت داده های تابلویی پویا). پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی[Internet]. 1389؛1(1 (1)):9-30. Available from: https://sid.ir/paper/192111/fa

    IEEE: کپی

    فیروز فلاحی، و علی دهقانی، “ارزیابی تاثیر درجه تمرکز و هزینه های تبلیغات بر سودآوری در بخش صنعت ایران (رهیافت داده های تابلویی پویا)،” پژوهش های رشد و توسعه اقتصادی، vol. 1، no. 1 (1)، pp. 9–30، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/192111/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button