مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,393
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

709
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش و دانش محیط زیستی دانش آموزان پایه ششم، هفتم و هشتم در محیط های شهری و روستایی (مطالعه موردی: قزوین)

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 192

چکیده

 تخریب محیط زیست, از بین رفتن روزافزون منابع طبیعی و روند فزآینده آلودگی های گوناگون محیطی حاکی از وضعیت بحرانی محیط زیست جهان است. آنچه که آتش این بحران را شعله ور می کند, عدم آگاهی نوع بشر نسبت به اهمیت محیط زیست است. کودکان و نوجوانان, سرمایه های اصلی یک جامعه اند. میزان توجه مسوولین جامعه در ارتقا سطح دانش و نگرش محیط زیستی این گروه می تواند مبنای تخمین پیشرفت و توسعه محیط زیستی آتی جامعه در زمینه های گوناگون باشد. این پژوهش با رویکرد تعیین پارامترهای فردی و اقتصادی- اجتماعی موثر بر نگرش و دانش محیط زیستی دانش آموزان شهری و روستایی پایه ششم, هفتم و هشتم انجام شد.جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان این گروه سنی در دو ناحیه آموزش و پرورش شهر قزوین و روستاهای تحت پوشش این دو ناحیه بود. با استفاده از روش تصادفی طبقه بندی شده و به کمک پرسشنامه 721 دانش آموز مورد آزمون قرار گرفتند. داده های جمع آوری شده, توسط نرم افزار SPSS و با آزمون های آنالیز واریانس یک طرفه و نیز آزمون t مورد تجزیه و تحلیل واقع شده و نتایج حاصل از آن بیانگر وجود تفاوتی معنادار بین سطح دانش محیط زیستی دانش آموزان شهری و روستایی و عدم وجود تفاوتی معنادار بین نگرش محیط زیستی دانش آموزان دو جامعه خرد آماری بود. از بین 16 پارامتر مختلف فردی و اقتصادی- اجتماعی مورد آزمون, دو فاکتور جنسیت و نوع مدرسه دانش آموزان در هر دو جامعه شهری و روستایی بر نگرش و دانش محیط زیستی دانش آموزان موثر بوده و تاثیر سایر پارامترها در دو جامعه شهری و روستایی متفاوت و برخی از پارامترها نیز فاقد اثر بودند. نتایج می تواند در تصمیم گیری های آتی جهت ارتقا میزان سطح دانش و نگرش محیط زیستی دانش آموزان بکار گرفته شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفایی، سارا، میرکریمی، سیدحامد، عقیلی، سیدمحمود، عابدی سروستانی، احمد، و سعیدی، سپیده. (1396). بررسی نگرش و دانش محیط زیستی دانش آموزان پایه ششم, هفتم و هشتم در محیط های شهری و روستایی (مطالعه موردی: قزوین). پژوهش های محیط زیست، 8(15 )، 179-192. SID. https://sid.ir/paper/192389/fa

    Vancouver: کپی

    صفایی سارا، میرکریمی سیدحامد، عقیلی سیدمحمود، عابدی سروستانی احمد، سعیدی سپیده. بررسی نگرش و دانش محیط زیستی دانش آموزان پایه ششم, هفتم و هشتم در محیط های شهری و روستایی (مطالعه موردی: قزوین). پژوهش های محیط زیست[Internet]. 1396؛8(15 ):179-192. Available from: https://sid.ir/paper/192389/fa

    IEEE: کپی

    سارا صفایی، سیدحامد میرکریمی، سیدمحمود عقیلی، احمد عابدی سروستانی، و سپیده سعیدی، “بررسی نگرش و دانش محیط زیستی دانش آموزان پایه ششم, هفتم و هشتم در محیط های شهری و روستایی (مطالعه موردی: قزوین)،” پژوهش های محیط زیست، vol. 8، no. 15 ، pp. 179–192، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/192389/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button