مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانشجویان پرستاری از کارورزی با برنامه Mentorship: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 438 | صفحه پایان 448

کلیدواژه

منتورشیپ (Mentorship)Q3

چکیده

 مقدمه: آموزش بالینی, بخشی اساسی از دوره آموزش پرستاری می باشد و متاسفانه هنوز یک برنامه آموزشی مناسب که انتظارات دانشجویان پرستاری را برآورده نماید, تنظیم و اجرا نشده است. این مطالعه به صورت کیفی و با هدف, تعیین تجارب دانشجویان پرستاری از کارورزی با برنامه منتورشیپ (Mentorship) اجرا گردید.روش ها: مطالعه حاضر یک تحقیق کیفی و از نوع آنالیز درون مایه ای بود که جامعه آماری آن را 16 نفر از دانشجویان ترم آخر دانشکده پرستاری دانشگاه خرم آباد تشکیل می دادند. این دانشجویان در نیم سال دوم سال تحصیلی 90-1389 تحصیل می کردند و کارورزی خود را با برنامه Mentorship گذرانده بودند. برای جمع آوری داده ها از مصاحبه عمیق و نیمه ساختاردار استفاده شد. مدت مصاحبه از 30 تا 45 دقیقه متغیر بود و مصاحبه ها تا رسیدن به اشباع اطلاعاتی ادامه یافت. سرانجام داده ها با کدگذاری در سه سطح یک, دو و سه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: با بررسی مصاحبه ها, 59 کد مفهوم اولیه به دست آمد و با توجه به ماهیت مفاهیم به دو طبقه مزایا و معایب تقسیم شدند. از پنج درون مایه فرعی در طبقه مزایا, دو مورد (مشارکت در مراقبت و بهبود کیفیت) تحت عوامل مربوط به آموزش و 3 مورد (رضایت دانشجو, توان و مهارت دانشجو و توان مربی) تحت عوامل فردی قرار گرفت. در طبقه معایب برنامه, از شش درون مایه فرعی, دو مورد (پرسنل و مربی) تحت عوامل مدیریت و سه مورد (انضباط آموزشی, طرح درس و محدودیت وقت) تحت عوامل آموزشی قرار گرفت.نتیجه گیری: همان طور که از نظرات مشخص است, این برنامه دارای نقاط قوت و ضعفی بود. طبقاتی که از داده های این مطالعه ایجاد شد همگی در راستای ایجاد ساختار آموزشی مناسب برای یادگیری مطلوب دانشجویان و بهبود ارایه خدمات به جامعه قابل استفاده بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، حشمت، کامران، عزیز، محمدی، راضیه، و حسین آبادی، رضا. (1391). تجارب دانشجویان پرستاری از کارورزی با برنامه Mentorship: یک مطالعه کیفی. تحقیقات نظام سلامت، 8(3)، 438-448. SID. https://sid.ir/paper/192687/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری حشمت، کامران عزیز، محمدی راضیه، حسین آبادی رضا. تجارب دانشجویان پرستاری از کارورزی با برنامه Mentorship: یک مطالعه کیفی. تحقیقات نظام سلامت[Internet]. 1391؛8(3):438-448. Available from: https://sid.ir/paper/192687/fa

    IEEE: کپی

    حشمت حیدری، عزیز کامران، راضیه محمدی، و رضا حسین آبادی، “تجارب دانشجویان پرستاری از کارورزی با برنامه Mentorship: یک مطالعه کیفی،” تحقیقات نظام سلامت، vol. 8، no. 3، pp. 438–448، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/192687/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button