Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

861
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

717
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 25

چکیده

 زمینه و هدف: در سال های اخیر, تجربه Mentoring برای دانشجویان پرستاری در آموزش پرستاری معمول شده است. این پژوهش, با هدف بررسی تاثیر اجرای برنامه Mentorship بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری کارآموز در بخش ارتوپدی بیمارستان امام رضا بیرجند, در سال 1390 اجرا گردید.روش تحقیق: مطالعه نیمه تجربی حاضر, بر روی 60 نفر از دانشجویان ترم 4 پرستاری (کارآموز بخش ارتوپدی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند که به طور تصادفی در دو گروه 30 نفری (آزمون و کنترل) قرار گرفتند, انجام شد. در گروه آزمون به ازای هر 3 دانشجو, یک دانشجوی ترم 8 پرستاری به عنوان راهنما (Mentor) گذاشته شد و در گروه کنترل, دانشجویان تنها با حضور مربی و بدون راهنما آموزش دیدند. میزان اعتماد به نفس دانشجویان در هر دو گروه, قبل و بعد از کارآموزی, با پرسشنامه میزان اعتماد به نفس Montalto و بر مقیاس لیکرت ارزیابی شد. داده های جمع آوری شده, با استفاده از نرم افزار SPSS (ویرایش 16) و آزمون های آماری تی مستقل, تی زوج و کای دو, تجزیه و تحلیل گردید.یافته ها: با وجود اینکه میزان اعتماد به نفس دانشجویان در هر دو گروه بعد از کارآموزی افزایش یافته است, ولی میانگین نمره اعتماد به نفس در گروه آزمون از گروه کنترل بیشتر بود و بر اساس آزمون t مستقل, اختلاف بین میانگین نمره اعتماد به نفس در دو گروه معنی دار بود (P<0.001).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که برنامه Mentorship, فرصتی برای افزایش اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری فراهم می کند؛ لذا پیشنهاد می شود برنامه ریزان آموزش بالینی, از این شیوه که نیاز به هزینه اضافی ندارد, به عنوان یک روش آموزشی مکمل و نه یک روش مستقل استفاده نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوحی، عصمت، برهانی، فریبا، هلال بیرجندی، مرضیه، و احراری خلف، وحیده. (1392). تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری. مراقبت های نوین، 10(1)، 19-25. SID. https://sid.ir/paper/206049/fa

    Vancouver: کپی

    نوحی عصمت، برهانی فریبا، هلال بیرجندی مرضیه، احراری خلف وحیده. تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری. مراقبت های نوین[Internet]. 1392؛10(1):19-25. Available from: https://sid.ir/paper/206049/fa

    IEEE: کپی

    عصمت نوحی، فریبا برهانی، مرضیه هلال بیرجندی، و وحیده احراری خلف، “تاثیر به کارگیری دانشجویان عرصه در تیم آموزش بالینی (طرح Mentorship) بر میزان اعتماد به نفس دانشجویان پرستاری،” مراقبت های نوین، vol. 10، no. 1، pp. 19–25، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/206049/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا