مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,723
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,259
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش شخصیت برند در تحریک تصمیم خرید تلفن همراه، ملاحظه مداخله اعتماد به برند و محتوای تبلیغات

صفحات

 صفحه شروع 153 | صفحه پایان 172

چکیده

 شخصیت برند و اعتماد به برند دو مفهوم اساسی در حوزه ارتباط مصرف کننده با برند هستند. هرچند تحقیق روی ابعاد مختلف برند به طور مشخصی در حوزه های مختلف بازاریابی در دهه گذشته افزایش یافته است, اما تاثیر هم زمان شخصیت برند و اعتماد به برند, در پژوهش ها کمتر بررسی شده است. به این دلیل که این مفاهیم, می توانند نقش تعیین کننده ای در تصمیم خرید مصرف کنندگان داشته باشند, ازاین رو هدف از انجام این پژوهش, مطالعه تاثیر شخصیت برندهای ترجیحی بر تصمیم خرید مصرف کنندگان تلفن همراه است که با درنظرگرفتن دو متغیر میانجی اعتماد به برند و محتوای تبلیغات بررسی می شوند. مدل بررسی شده برای سنجش شخصیت برند, شخصیت برند خانم جونز و همکاران (2009) است. این تحقیق با توجه به هدف از نوع کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها, توصیفی از نوع پیمایشی و همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش, دانشجویان مراکز آموزش عالی (دانشگاه های) استان قم می باشد و روش نمونه گیری از نوع خوشه ای است. داده های تحقیق با پرسشنامه گردآوری شده اند و با روش تحلیل عاملی مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزارآموس تحلیل شده اند. نتایج به دست آمده نشان می دهد که از میان پنج بعد شخصیت برند, سه بعد مسوولیت پذیری, پویایی و جسارت برند بر اعتماد به برند تاثیر معناداری دارد. همچنین سه بعد مسوولیت پذیری, پویایی و عاطفی بودن برند, بر محتوای تبلیغات که یکی از متغیرهای میانجی پژوهش است, اثر می گذارد و اثر جسارت و سادگی بر محتوای تبلیغات تایید نشده است, اما تاثیر اعتماد به برند و محتوای تبلیغات بر تصمیم خرید مصرف کننده تایید شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خنیفر، حسین، دهقان چاچکرمی، محدثه، و سلطانی، مرتضی. (1396). بررسی نقش شخصیت برند در تحریک تصمیم خرید تلفن همراه, ملاحظه مداخله اعتماد به برند و محتوای تبلیغات. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1 (پیاپی 24) )، 153-172. SID. https://sid.ir/paper/194548/fa

    Vancouver: کپی

    خنیفر حسین، دهقان چاچکرمی محدثه، سلطانی مرتضی. بررسی نقش شخصیت برند در تحریک تصمیم خرید تلفن همراه, ملاحظه مداخله اعتماد به برند و محتوای تبلیغات. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(1 (پیاپی 24) ):153-172. Available from: https://sid.ir/paper/194548/fa

    IEEE: کپی

    حسین خنیفر، محدثه دهقان چاچکرمی، و مرتضی سلطانی، “بررسی نقش شخصیت برند در تحریک تصمیم خرید تلفن همراه, ملاحظه مداخله اعتماد به برند و محتوای تبلیغات،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 1 (پیاپی 24) ، pp. 153–172، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button