مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,078
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

726
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بخش بندی بازار رویدادهای ویژه فرهنگی بر مبنای انگیزه های بازدیدکنندگان

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 113

چکیده

 صنعت رویدادهای ویژه شامل جشنواره ها, کنفرانس ها, نمایشگاه ها و گردهمایی ها به سرعت در حال توسعه است, این صنعت نقش مهمی در توسعه گردشگری و فعالیت های وابسته به آن دارد. توسعه رویدادهای ویژه از جنبه های مختلف از جمله بهبود کیفیت زندگی جامعه محلی و تاثیرگذاری در توسعه پایدار منطقه, مهم است. با توجه به اهمیت بخش بندی بازار که ابزار مهمی برای شناسایی و درک ویژگی های هر بخش از بازار بر اساس انگیزه های آنهاست, این پژوهش با هدف بخش بندی بازار رویدادی فرهنگی تدوین شده است. تحلیل عاملی عوامل انگیزشی روی نمونه 287 عددی انجام شده و 6 عامل مهم را مشخص کرده است. همچنین تحلیل خوشه ای به روش سلسله مراتبی و k-means سه خوشه اصلی شامل «طرفداران جامعه محلی, فرهنگ و خانواده», «علاقه مندان گل غلتان و حامیان میراث فرهنگی» و «جستجوگران تازگی و فرهنگ برای تعامل» را بخش های اصلی بازار جشنواره گل غلتان مشخص کرده است. خوشه ها از نظر ویژگی های جمعیت شناختی (جنسیت, سن, تحصیلات و وضعیت تاهل), روانشناختی (رضایت) و رفتاری, ناهمگون بوده و تفاوت معنادار داشته اند. وجود این تفاوت ها بیانگر ضرورت انتخاب راهکارهای بازاریابی متنوع و متناسب با هر بخش از بازار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرزایی، روزبه، و رضایی، نفیسه. (1396). بخش بندی بازار رویدادهای ویژه فرهنگی بر مبنای انگیزه های بازدیدکنندگان. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(1 (پیاپی 24) )، 93-113. SID. https://sid.ir/paper/194551/fa

    Vancouver: کپی

    میرزایی روزبه، رضایی نفیسه. بخش بندی بازار رویدادهای ویژه فرهنگی بر مبنای انگیزه های بازدیدکنندگان. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(1 (پیاپی 24) ):93-113. Available from: https://sid.ir/paper/194551/fa

    IEEE: کپی

    روزبه میرزایی، و نفیسه رضایی، “بخش بندی بازار رویدادهای ویژه فرهنگی بر مبنای انگیزه های بازدیدکنندگان،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 1 (پیاپی 24) ، pp. 93–113، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا