مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل خوشه ای مشتریان در خرید علی بر اساس نوع محصول انتخابی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 95

چکیده

 یکی از روش های مسوولیت اجتماعی شرکت, شریک سازی یک برند با یک علت است که از آن با نام بازاریابی علی یاد می شود و توجه بسیاری از شرکت ها را به خود جلب کرده است. یکی از دلایل این امر,  تاثیر مثبت بازاریابی علی بر رفتار مشتری است. بازاریابی علی روشی است که در آن, پرداخت های خیرخواهانه شرکت همچون اهدای پول به ازای هر خرید مشتری به مبادلات مالی و درآمدزای مشتریان متصل شده است. عوامل متعددی در تشکیل کمپین بازاریابی علی وجود دارد که مواردی همچون اندازه اهدا, خیریه, نوع محصول, شهرت اجتماعی شرکت, اهمیت علت, نزدیکی جغرافیایی علت و غیره را می توان نام برد. این پژوهش از نظر هدف, کاربردی-توسعه ای بوده که با تمرکز بر روی عامل «نوع محصول» درصدد ارائه دسته بندی محصولات موجود و همچنین خوشه بندی مشتریان در بازاریابی علی است. همچنین ار لحاظ روش, در زمره پژوهش های توصیفی-پیمایشی قرار دارد. در این زمینه, پرسشنامه 524 دانشجو از 5 دانشگاه جامع در تهران شامل 27 سوال (محصول)  بررسی شده است که پس از استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و پس از چرخش متعامد واریماکس 27 عامل استفاده شده در پژوهش, محصولات موجود در قالب 5 عامل کلی شامل محصولات لذت جویانه, محصولات ضروری, محصولات بهداشتی- درمانی, محصولات مسکن و متعلقات و محصولات دیجیتال دسته بندی شدند. همچنین براساس تحلیل ها با استفاده از روش خوشه بندی کا-میانگین, مشتریان در بازاریابی علی در سه قالب مشتریان نوع دوست, مشتریان محصول محور (شامل متمرکز بر محصولات ضروری-مسکن و متعلقات و متمرکز بر محصولات لذت جویانه, بهداشتی-درمانی و دیجیتال) و مشتریان دور نامگذاری شدند (تاکسونومی) و ویژگی های خوشه های مختلف تحلیل شده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شغایی فلاح، مصطفی، خدادادحسینی، سیدحمید، خرمی بنارکی، آناهیتا، و علیزاده زوارم، علی. (1397). تحلیل خوشه ای مشتریان در خرید علی بر اساس نوع محصول انتخابی. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(1 (پیاپی 28) )، 75-95. SID. https://sid.ir/paper/194573/fa

    Vancouver: کپی

    شغایی فلاح مصطفی، خدادادحسینی سیدحمید، خرمی بنارکی آناهیتا، علیزاده زوارم علی. تحلیل خوشه ای مشتریان در خرید علی بر اساس نوع محصول انتخابی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(1 (پیاپی 28) ):75-95. Available from: https://sid.ir/paper/194573/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی شغایی فلاح، سیدحمید خدادادحسینی، آناهیتا خرمی بنارکی، و علی علیزاده زوارم، “تحلیل خوشه ای مشتریان در خرید علی بر اساس نوع محصول انتخابی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 1 (پیاپی 28) ، pp. 75–95، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button