مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش پیشایند جهت گیری های استراتژیک در توسعه ی ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی و عملکرد برند

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 148

چکیده

 براساس دیدگاه مبتنی بر منابع, این پژوهش چگونگی تأثیرپذیری قابلیتِ ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی شرکت, از جهت گیری های استراتژیک یادگیری مداری, بازارگرایی, گرایش به کارآفرینی و برندگرایی را بررسی کرده است. علاوه بر این, پژوهش حاضر چگونگی تأثیر قابلیت ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی بر عملکرد برند را واکاوی می­ کند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامة استاندارد است که روایى آن از نظر صاحب نظران و پایایى آن به روش آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی تأیید شده است. براساس داده های حاصل از نظرسنجی از 368 نفر از مدیران ارشد کسب وکارهای کوچک و متوسط فعال در صنعت غذایی کشور در شش­ ماه اول سال 1395, این مقاله تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری را با استفاده از نرم افزار SmartPLS 2 برای ارزیابی روابط مفروض به­ کار گرفته است. نتایج پژوهش نشان می­ دهد یادگیری مداری به­ طور مستقیم بر گرایش به کارآفرینی و بازارگرایی و از طریق بازارگرایی و برندگرایی بر قابلیت ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی تأثیر می گذارد. همچنین یافته ها نشان می­ دهد هرچند قابلیت ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی به طور مستقیم از بازارگرایی و برندگرایی تأثیرپذیر است, تمامی جهت گیری های استراتژیک مکمّل یکدیگرند و هیچ ­ یک به­ تنهایی مؤثر نیست. همچنین, توسعة قابلیت ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی برای بهره مندی از منافع جهت گیری های استراتژیک سازمانی به­ منظور بهبود عملکرد برند بسیار مهم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکیمی، ایمان، و محمودی میمند، محمد. (1397). تبیین نقش پیشایند جهت گیری های استراتژیک در توسعه ی ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی و عملکرد برند. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(4 (پیاپی 31) )، 131-148. SID. https://sid.ir/paper/194593/fa

    Vancouver: کپی

    حکیمی ایمان، محمودی میمند محمد. تبیین نقش پیشایند جهت گیری های استراتژیک در توسعه ی ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی و عملکرد برند. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(4 (پیاپی 31) ):131-148. Available from: https://sid.ir/paper/194593/fa

    IEEE: کپی

    ایمان حکیمی، و محمد محمودی میمند، “تبیین نقش پیشایند جهت گیری های استراتژیک در توسعه ی ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی و عملکرد برند،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 4 (پیاپی 31) ، pp. 131–148، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194593/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button