مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,951
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تبیین مدل وفاداری پایدار مشتریان تجارت الکترونیکی: مطالعه ای در وب سایت های خرده فروشی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 91

چکیده

 هرچند از توجه ویژه به مفهوم وفاداری مشتریان در مباحث بازاریابی چندین دهه می گذرد, با این حال, طراحی, تبیین و اعتبارسنجی تجربی مدل وفاداری پایدار در بافت تجارت الکترونیکی, به ویژه خرده فروشی های الکترونیکی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین, هدف مطالعه حاضر, اعتبارسنجی عوامل موثر بر وفاداری پایدار و ارائه یک مدل جامع است. به این منظور, ابتدا بر اساس مبانی نظری بازاریابی و تجارت الکترونیکی, مجموعه منسجمی از سازه ها طراحی شده و سپس این ابزار روی 211 مشتری وب سایت های خرده فروشی با استفاده از روش تحلیل مسیر آزمون شده است. یافته ها بیانگر آن است که همه عوامل مورد بررسی شامل: اعتماد, امنیت پرداخت, ارزش ادارک شده, رضایت مشتری, سفارشی بودن, سهولت خرید, اعتبار نام تجاری وب سایت و تعاملی بودن خرید, ارتباط معناداری با وفاداری پایدار مشتریان در خرده فروشی های الکترونیکی دارند. همچنین, رضایت مشتری و اعتماد, در مدل, نقش متغیر میانجی را ایفا می کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حمیدی زاده، محمدرضا، حاج کریمی، عباسعلی، و نائیجی، محمدجواد. (1390). طراحی و تبیین مدل وفاداری پایدار مشتریان تجارت الکترونیکی: مطالعه ای در وب سایت های خرده فروشی. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(2)، 79-91. SID. https://sid.ir/paper/194635/fa

Vancouver: کپی

حمیدی زاده محمدرضا، حاج کریمی عباسعلی، نائیجی محمدجواد. طراحی و تبیین مدل وفاداری پایدار مشتریان تجارت الکترونیکی: مطالعه ای در وب سایت های خرده فروشی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1390؛1(2):79-91. Available from: https://sid.ir/paper/194635/fa

IEEE: کپی

محمدرضا حمیدی زاده، عباسعلی حاج کریمی، و محمدجواد نائیجی، “طراحی و تبیین مدل وفاداری پایدار مشتریان تجارت الکترونیکی: مطالعه ای در وب سایت های خرده فروشی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 1، no. 2، pp. 79–91، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194635/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button