مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

948
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

808
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه روشی جدید برای بخش بندی مشتریان بر اساس میزان وفاداری آن ها و تعریف راهبردهایی مناسب برای هر بخش

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 122

چکیده

ارزیابی وفاداری مشتریان می تواند درراستای بهبود فرایندهای کسب وکار تاثیر مهمی داشته باشد. روش های معمول ارزیابی وفاداری مشتریان, صرفا با تکیه بر سه مولفه تازگی (R), تعداد دفعات (F) و ارزش پولی (M) طراحی شده اند. در این پژوهش چند عامل موثر دیگر شامل تعداد کالاهای خریداری شده, تعداد کالاهای برگشتی, مبلغ تخفیف و تاخیر در توزیع به تحلیل اضافه شدند و تاثیر هر یک بر بالارفتن کیفیت ارزیابی سنجیده شد. هدف پژوهش ارائه مدلی جدید برای بخش بندی مشتریان بر اساس میزان وفاداری آنها و تعیین راهبردهایی مناسب برای هر بخش است. مجموعه داده این پژوهش به یکی از عمده فروشی های مواد غذایی اختصاص دارد. داده ها در نرم افزار Clementine و با استفاده از شبکه های عصبی MLP, RBF و الگوریتم K-means تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان می دهد روش پیشنهادی بالاترین سطح دقت را در پیش بینی میزان وفاداری مشتریان دارد. بر اساس روش پیشنهادی, مشتریان از نظر وفاداری به پنج خوشه (مشتریان وفادار, بالقوه, جدید, از دست رفته و مشتریان روی گردان) تقسیم شدند که ویژگی های هر خوشه بر اساس وضعیت هفت عامل بیان شد و بر اساس این ویژگی ها راهبردهای مناسبی برای مدیریت مشتریان هر بخش ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدابنده لو، سمیرا، و نیک نفس، علی اکبر. (1395). ارائه روشی جدید برای بخش بندی مشتریان بر اساس میزان وفاداری آن ها و تعریف راهبردهایی مناسب برای هر بخش. مدیریت فناوری اطلاعات، 8(1 )، 101-122. SID. https://sid.ir/paper/140403/fa

    Vancouver: کپی

    خدابنده لو سمیرا، نیک نفس علی اکبر. ارائه روشی جدید برای بخش بندی مشتریان بر اساس میزان وفاداری آن ها و تعریف راهبردهایی مناسب برای هر بخش. مدیریت فناوری اطلاعات[Internet]. 1395؛8(1 ):101-122. Available from: https://sid.ir/paper/140403/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا خدابنده لو، و علی اکبر نیک نفس، “ارائه روشی جدید برای بخش بندی مشتریان بر اساس میزان وفاداری آن ها و تعریف راهبردهایی مناسب برای هر بخش،” مدیریت فناوری اطلاعات، vol. 8، no. 1 ، pp. 101–122، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/140403/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button