مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,904
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر نگرش و قصد مصرف کنندگان به خرید محصولات جعلی برندهای لوکس در صنعت پوشاک (مورد: شهر ساری)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 34

چکیده

 یکی از روندهای جهانی که به صورت هشداردهنده ای در حال رشد بوده؛ تولید, توزیع و مصرف کالاهای جعلی برندهای معتبر و لوکس است. صنعت پوشاک از صنایعی است که به طور شدیدی با این بحران رو به روست. بر این اساس, تحقیق حاضر با هدف بررسی و شناسایی عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به محصولات جعلی و قصد خرید این محصولات در صنعت پوشاک و در شهرستان ساری, استان مازندران صورت گرفته است و در آن تاثیر این عوامل, بر نگرش به محصولات جعلی و سپس تاثیر نگرش به محصولات جعلی, بر قصد خرید این محصولات سنجیده شده است. تحقیق حاضر از نوع پیمایشی بوده و به منظور جمع آوری داده های تحقیق, از پرسشنامه ای که به طور ترکیبی از منابع مختلف موجود در ادبیات طراحی شده, استفاده شده است. به منظور دستیابی به اهداف تحقیق, نمونه 384 نفری از مصرف کنندگان شهرستان ساری که آگاهانه محصولات جعلی را خریداری می کردند, انتخاب گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمون های مدل سازی معادلات ساختاری (SEM), تحلیل عاملی تاییدی (CFA) و تحلیل واریانس یک طرفه (ANOVA) استفاده شده و دو بسته نرم افزاری SPSS و LISREL به کار گرفته شدند. با بازنگری ادبیات موجود و بررسی نظر متخصصان, در مجموع یازده متغیر «رضایت خاطر شخصی», «آگاهی از ارزش», «برداشت قیمت- کیفیت», «اثر اجتماعی», «وجهه برند», «وفاداری به برند», «مسائل اخلاقی», «ریسک گریزی», «هنجار ذهنی», «ریسک درک شده» و «آگاهی از برند» به عنوان عوامل اثرگذار بر نگرش به محصولات جعلی شناسایی شده است. یافته های تحقیق نشان داد که, عوامل «رضایت خاطر شخصی», «آگاهی از ارزش», «برداشت قیمت- کیفیت», «اثر اجتماعی», «مسائل اخلاقی», «هنجار ذهنی», «ریسک درک شده» و «آگاهی از برند» تاثیر معنی داری بر نگرش نسبت به محصولات جعلی دارند و تاثیر «وجهه برند», «وفاداری به برند» و «ریسک گریزی» بر نگرش به محصولات جعلی, معنی دار نبود. علاوه بر این, یافته ها نشان داد که نگرش به محصولات جعلی نیز, تاثیر معنی داری بر قصد خرید این محصولات دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، عبدالحمید، جعفرزاده کناری، مهدی، و بزرگی ماکرانی، صابر. (1391). بررسی عوامل موثر بر نگرش و قصد مصرف کنندگان به خرید محصولات جعلی برندهای لوکس در صنعت پوشاک (مورد: شهر ساری). تحقیقات بازاریابی نوین، 2(3 (پیاپی 6))، 1-34. SID. https://sid.ir/paper/194642/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی عبدالحمید، جعفرزاده کناری مهدی، بزرگی ماکرانی صابر. بررسی عوامل موثر بر نگرش و قصد مصرف کنندگان به خرید محصولات جعلی برندهای لوکس در صنعت پوشاک (مورد: شهر ساری). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1391؛2(3 (پیاپی 6)):1-34. Available from: https://sid.ir/paper/194642/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحمید ابراهیمی، مهدی جعفرزاده کناری، و صابر بزرگی ماکرانی، “بررسی عوامل موثر بر نگرش و قصد مصرف کنندگان به خرید محصولات جعلی برندهای لوکس در صنعت پوشاک (مورد: شهر ساری)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 2، no. 3 (پیاپی 6)، pp. 1–34، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button