مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

820
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

596
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل تأثیرگذار بر استفادة مصرف‌کنندگان از تبلیغات موبایلی مبتنی بر نظریة یکپارچة پذیرش و استفاده از تکنولوژی (UTAUT)

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 193

کلیدواژه

تبلیغات موبایلی؛ رفتار مصرف‌کننده؛ نظریة یکپارچة‌ پذیرش؛ تکنولوژی (UTAUT)؛ مدل پذیرش تکنولوژی (TAM)؛ نظریة فعالیتQ2

چکیده

 با توجه به اینکه فناوری¬های موبایل به¬سرعت در حال پیشرفت است، بستری از تبلیغات با نام تبلیغات موبایلی شناخته شده است. در مطالعات گذشته دیدی چندبعدی از منظر عوامل فردی، محیطی و فناورانه و مطالعه¬ای که به طور همزمان به مسئلة پذیرش و استفاده توجه کرده باشد، وجود ندارد. براساس این منطق، این پژوهش عوامل اثرگذار بر قصد رفتاری مصرف¬کنندگان را به دلیل استفاده از تبلیغات موبایلی با بسطی از مدل یکپارچة پذیرش و استفاده از تکنولوژی [1](UTAUT) بررسی می¬کند. این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی- پیمایشی بوده و جامعة آماری آن، دانشجویان دانشگاه خوارزمی است که با روش نمونه¬گیری تصادفی تعداد 472 نمونة قابل قبول جمع¬آوری شده است. داده¬های جمع¬آوری¬شده با روش مدل¬سازی معادلات ساختاری (SEM)[2] و تحلیل عاملی تأییدی(CFA)[3] تجزیه و تحلیل شده است. یافته¬ها نشان می-دهد که نوآوری¬های شخصی در تکنولوژی اطلاعات، لذت درک¬شده، تأثیر اجتماعی، انتظار عملکرد و سازگاری به طور مثبت و معناداری بر قصد رفتاری برای استفاده از تبلیغات موبایلی اثرگذارند و خودکارآمدی، شرایط تسهیل¬کننده و انتظار تلاش بر قصد رفتاری اثرگذار نیستند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدامی، سهیلا، نوروزی، حسین، و مروتی شانجانی، مهسا. (1396). بررسی عوامل تأثیرگذار بر استفادة مصرف‌کنندگان از تبلیغات موبایلی مبتنی بر نظریة یکپارچة پذیرش و استفاده از تکنولوژی (UTAUT). تحقیقات بازاریابی نوین، 7(4 (پیاپی 27) )، 173-193. SID. https://sid.ir/paper/194674/fa

    Vancouver: کپی

    خدامی سهیلا، نوروزی حسین، مروتی شانجانی مهسا. بررسی عوامل تأثیرگذار بر استفادة مصرف‌کنندگان از تبلیغات موبایلی مبتنی بر نظریة یکپارچة پذیرش و استفاده از تکنولوژی (UTAUT). تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(4 (پیاپی 27) ):173-193. Available from: https://sid.ir/paper/194674/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا خدامی، حسین نوروزی، و مهسا مروتی شانجانی، “بررسی عوامل تأثیرگذار بر استفادة مصرف‌کنندگان از تبلیغات موبایلی مبتنی بر نظریة یکپارچة پذیرش و استفاده از تکنولوژی (UTAUT)،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 4 (پیاپی 27) ، pp. 173–193، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا