مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

552
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی جایگذاری نام تجاری با رویکرد مبتنی بر نظریة داده‌بنیان

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 172

چکیده

 جایگذاری نام تجاری به گنجاندن شناسه¬های نام تجاری در رسانه¬های جمعیِ دیداری و نوشتاری اعم از فیلم‌های سینمایی، شبکه‌های خبری، مجله¬ها، روزنامه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، بازی¬ها و سایر رسانه‌ها اشاره دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر جایگذاری نام تجاری انجام شده است. محققان در این فرایند با مطالعة مقالات معتبر در حوزة جایگذاری برند و با استفاده از رویکرد نظریه¬پردازی داده¬بنیان به تحلیل کیفی موضوع و ارائة مدل پرداخته¬اند. داده¬ها به کمک نرم¬افزار کیفی MAXQDA تجزیه و تحلیل شده است. مدل پارادایمی استخراج¬شده نشان می¬دهد که با توجه به روند پژوهش، شرایط زمینه¬ای (همخوانی محصول در برنامه) همراه با شرایط مداخله¬گر (غالب¬بودن جایگذاری نام تجاری)، جایگذاری را بر ذهن مخاطب اثربخش¬تر می¬کند و در این میان راهبردهای نگرش مخاطب و موقعیت عاطفی و شناختی او عواملی هستند که این روند را تسریع می¬بخشند. این فرایند پیامدهایی نظیر تسخیر مخاطب و افزایش درآمد را برای شرکت¬های تولیدی و تجاری در پی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی نسب، سیدمحمد، مدنی، سمیرا، و اشرفی عقدا، طاهره. (1396). تدوین الگوی جایگذاری نام تجاری با رویکرد مبتنی بر نظریة داده‌بنیان. تحقیقات بازاریابی نوین، 7(4 (پیاپی 27) )، 157-172. SID. https://sid.ir/paper/194678/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نسب سیدمحمد، مدنی سمیرا، اشرفی عقدا طاهره. تدوین الگوی جایگذاری نام تجاری با رویکرد مبتنی بر نظریة داده‌بنیان. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1396؛7(4 (پیاپی 27) ):157-172. Available from: https://sid.ir/paper/194678/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طباطبایی نسب، سمیرا مدنی، و طاهره اشرفی عقدا، “تدوین الگوی جایگذاری نام تجاری با رویکرد مبتنی بر نظریة داده‌بنیان،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 7، no. 4 (پیاپی 27) ، pp. 157–172، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194678/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button