مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,434
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,594
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجی گری ادراک مشتری از شرکت

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 123

چکیده

 با افزایش خرید و فروش اینترنتی کالا و خدمات, و گسترش تجارت الکترونیکی, موضوع ایجاد اعتماد بسیار بااهمیت شده است. عوامل متعددی بر اعتماد مشتری موثرند. پژوهش حاضر با به کارگیری مدل یابی معادلات ساختاری, تاثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی از طریق ادراک مشتری از شرکت را بررسی می کند. این تحقیق با روش پیمایشی در بین دانشجویان مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 92-1391 دانشگاه فردوسی مشهد با حجم نمونه 384 نفر انجام گرفت. روایی با به کارگیری تحلیل عاملی, و پایایی با محاسبه آلفای کرونباخ تایید شد. برای تحلیل آماری داده ها, تکنیک پی.ال.اس به کار گرفته شد. مردگرایی / زن گرایی بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی از طریق ادراک مشتری از اعتبار شرکت, تاثیر دارد. ادراک مشتری از اندازه و اعتبار شرکت بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی نیز موثر است. این تحقیق شامل همه ابعاد فرهنگی هافستد است که برای اولین بار در ایران انجام شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

نژادشکوهی، فاطمه، و دعایی، حبیب اله. (1393). تاثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجی گری ادراک مشتری از شرکت. مدیریت فرهنگ سازمانی، 12(1 (پیاپی 31))، 105-123. SID. https://sid.ir/paper/196391/fa

Vancouver: کپی

نژادشکوهی فاطمه، دعایی حبیب اله. تاثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجی گری ادراک مشتری از شرکت. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1393؛12(1 (پیاپی 31)):105-123. Available from: https://sid.ir/paper/196391/fa

IEEE: کپی

فاطمه نژادشکوهی، و حبیب اله دعایی، “تاثیر ابعاد فرهنگ هافستد بر اعتماد مشتری در خرید اینترنتی با میانجی گری ادراک مشتری از شرکت،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 12، no. 1 (پیاپی 31)، pp. 105–123، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196391/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا