Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

993
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت به اقتضای فرهنگ در سازمان های ایرانی بر اساس شاخص های فرهنگی هافستد (مورد مطالعه: ادارات مرکزی مخابرات استان های اصلی ایران)

صفحات

 صفحه شروع 1091 | صفحه پایان 1110

چکیده

 این تحقیق با هدف بررسی مدیریت به اقتضای فرهنگ در سازمان های ایرانی بر اساس شاخص های فرهنگی هافستد در شرکت مخابرات استان های کلان ایران انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش همه کارکنان ادارات مرکزی مخابرات استان های اصلی کشور است که در سال 1392 تعداد آن ها 4000 نفر گزارش شد. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان, 351 نفر به دست آمد که به روش تصادفی طبقه ای متناسب انتخاب شدند. پرسشنامه تحقیق تلفیقی از پرسشنامه مقیمی و محقق ساخته با اقتباس از نظریه هافستد است. همچنین, روایی پرسشنامه از طریق تحلیل عاملی تایید شد و 6 عامل به دست آمده 51.945 درصد واریانس کل را تبیین کردند. ضریب پایایی محاسبه شده برای پرسشنامه فرهنگ به وسیله آزمون ضریب کرونباخ, 0.795 به دست آمد که پایایی قابل قبول را نشان می دهد. نتایج این پژوهش نشان داد خرده فرهنگ های متفاوتی بر اساس مناطق جغرافیایی وجود دارد. همچنین, بر اساس نتایج تفاوت های فرهنگی معناداری در سازمان های استان های کشور وجود دارد. در نهایت, پیشنهادهای کاربردی برای مدیران و سرپرستان با توجه به تفاوت های فرهنگی موجود بیان شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمی، مجتبی، و اعتباریان، اکبر. (1395). مدیریت به اقتضای فرهنگ در سازمان های ایرانی بر اساس شاخص های فرهنگی هافستد (مورد مطالعه: ادارات مرکزی مخابرات استان های اصلی ایران). مدیریت فرهنگ سازمانی، 14(4 )، 1091-1110. SID. https://sid.ir/paper/196409/fa

    Vancouver: کپی

    جمی مجتبی، اعتباریان اکبر. مدیریت به اقتضای فرهنگ در سازمان های ایرانی بر اساس شاخص های فرهنگی هافستد (مورد مطالعه: ادارات مرکزی مخابرات استان های اصلی ایران). مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1395؛14(4 ):1091-1110. Available from: https://sid.ir/paper/196409/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی جمی، و اکبر اعتباریان، “مدیریت به اقتضای فرهنگ در سازمان های ایرانی بر اساس شاخص های فرهنگی هافستد (مورد مطالعه: ادارات مرکزی مخابرات استان های اصلی ایران)،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 14، no. 4 ، pp. 1091–1110، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/196409/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا