مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,778
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,990
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین استراتژی محصول- بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار

صفحات

 صفحه شروع 54 | صفحه پایان 87

چکیده

 شناخت استراتژی های محصول بازار چالشی جدی برای پژوهشگران حوزه مدیریت استرات‍ژیک بازار ایجاد کرده است. این پژوهشگران نیازمند کسب اطلاعات در مورد رقبا و قابلیت های داخلی شرکت (قابلیت های بازاریابی), جهت شناخت استراتژی های محصول بازار هستند. این در حالی است که رابطه استراتژی های محصول- بازار شرکت با قابلیت های بازاریابی و عملکرد, کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. پژوهش حاضر, به دنبال بررسی تاثیر ابعاد مختلف استراتژی محصول- بازار شامل رهبری هزینه, تمایز و قلمرو محصول - بازار بر قابلیت های بازاریابی شامل قابلیت های تخصصی شده و معماری بازاریابی و رابطه آن ها با عملکرد بازار است. جامعه آماری پژوهش کلیه شرکت های صادر کننده و واردکننده از گمرکات جمهوری اسلامی ایران است. ابزار مورد استفاده جهت جمع آوری داده های لازم, برای آزمون 8 فرضیه این پژوهش, پرسشنامه است. پرسشنامه ها در بین 401 نماینده شرکت صادرکننده و واردکننده از چهار حوزه نظارتی گمرکات کشور (هرمزگان, خوزستان, سیستان و بلوچستان و بوشهر) توزیع و جمع-آوری شد. داده ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که استراتژی های رهبری هزینه, تمایز و قلمرو محصول- بازار بر قابلیت های معماری و تخصصی شده بازاریابی تاثیر مثبت و معنی داری دارند. همچنین, رابطه بین قابلیت های معماری و تخصصی شده بازاریابی با عملکرد بازار مثبت و معنی دار است. نتایج آزمون مدل نیز نشان داد که مدل پژوهش از برازش خوبی برخوردار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی پور، بهمن، درزیان عزیزی، عبدالهادی، و شمسی گوشکی، سجاد. (1391). تبیین استراتژی محصول- بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار. کاوش های مدیریت بازرگانی، 4(7)، 54-87. SID. https://sid.ir/paper/197090/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی پور بهمن، درزیان عزیزی عبدالهادی، شمسی گوشکی سجاد. تبیین استراتژی محصول- بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1391؛4(7):54-87. Available from: https://sid.ir/paper/197090/fa

    IEEE: کپی

    بهمن حاجی پور، عبدالهادی درزیان عزیزی، و سجاد شمسی گوشکی، “تبیین استراتژی محصول- بازار و قابلیت های بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 4، no. 7، pp. 54–87، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/197090/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button